Re-Engineering σε Επίπεδο Νομού

 

 

Ανάθεση έργου: Επιμελητήριο Μεσσηνίας (Aπρίλιος 2010)

Project: Ανάταξη της οικονομικής δραστηριότητας του Νομού Μεσσηνίας.κ

Κωδικός:

"Συμμαχία, για την Ενδυνάμωση της Μεσσηνιακής Αγοράς"

 

 

Έρευνα & Αξιολόγηση Νομού Μεσσηνίας.

Σύντμηση Αποτελεσμάτων P.E.S.T. Analysis.

 

Η Οικονομική Κρίση

Αφορμή αποτέλεσαν τα τοξικά χρηματιστηριακά προϊόντα, δηλαδή προϊόντα που δεν ενσωμάτωναν τις υπεραξίες της πραγματικής οικονομίας (εταιρειών, προϊόντων, υπηρεσιών).

- Πώς φτάσαμε ως εδώ

Η Παγκόσμια Παραγωγή Προϊόντων & Υπηρεσιών βρίσκεται σε κίνδυνο. Τουλάχιστον εδώ και μια 20ετία, ( κι ειδικότερα στην Αμερικάνικη Αγορά ), έχουν σταματήσει να παράγονται νέα ανταγωνιστικά προϊόντα, (μικρή εξαίρεση στα μερίδια αγοράς αποτελούν προϊόντα σχετιζόμενα με τις ψηφιακές εφαρμογές & το Internet).
Φτάνοντας ο ποιοτικός κύκλος σε τέλμα κι αδυνατώντας να προσφέρει νέες υπεραξίες, οδηγεί μοιραία την οικονομία σε ύφεση.
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Σύστημα, βασίστηκε σε τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους, όπως η διαφορά της αξίας των νομισμάτων, που παρέτειναν τον κύκλο ανάπτυξής του. Επίσης, τα χρηματιστηριακά προϊόντα, το εμπάργκο, οι πόλεμοι και πολλοί άλλοι παράγοντες, είχαν σαν αποτέλεσμα τη μετατόπιση οικονομικών συμφερόντων.

Αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν , ήταν η «Ομογενοποίηση της Αγοράς».

Όταν δεν έχεις να προσφέρεις κάτι διαφορετικό, καταλήγεις να πουλάς το ίδιο προϊόν, με διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ο καταναλωτής, τα τελευταία χρόνιαβρέθηκε αντιμέτωπος με δεκάδες διαφορετικά brands, τα οποία διαφοροποιούνται ελάχιστα μεταξύ τους.

Έτσι, έχασε το βασικό του εργαλείο για την πραγματοποίηση κάθε ωφέλιμης γι’ αυτόν αγοράς.Τη Σύγκριση.

 

Η Επανάσταση της Πληροφορίας

Ο Καταναλωτής προσπέρασε την Αγορά. Έχοντας παρεμφερή προϊόντα απέναντί του, μπαίνει στη διαδικασία της αναζήτησης (μια φυσική τάση). Προσπαθεί να διακρίνει ποια Μάρκα και ποιο Προϊόν του λέει την Αλήθεια, ποιο ικανοποιεί τις δικές του ανάγκες, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ψάχνει να βρει το διαφορετικό.

Η εξάπλωση της διαδικτυακής ενημέρωσης είναι ραγδαία και παγκόσμια. Το μοντέλο του σύγχρονου καταναλωτή ικανοποιείται μέσα από αυτό. Η αναζήτηση γίνεται γρήγορα, εύκολα και κυρίως χωρίς κόστος. Ο σύγχρονος καταναλωτής ενημερώνεται άμεσα και επιλέγει μέσα από πληθώρα προσφορών αυτό που θέλει. (Η Απαρχή του Marketing : One To One) Ώριμη Κατανάλωση

 

Η Ευρωπαϊκή Σκηνή

Το φιλόδοξο εγχείρημα της Ευρωπαϊκής και Νομισματικής Ένωσης βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο.

Η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων έπαψε να είναι ανταγωνιστική σε πολλούς τομείς, όπως το Κόστος Εργατικών, η Αγροτική Παραγωγή, οι Υπηρεσίες, ο Τουρισμός, με συνέπεια μεγάλα μερίδια πλούτου να μεταφερθούν σε αναδυόμενες αγορές.

Κάθε Ευρωπαϊκή Χώρα, ανάλογα με την παραγωγική της βάση, βιώνει περισσότερο ή λιγότερο τα αδιέξοδα του οικονομικού και ποιοτικού κύκλου κατανάλωσης.

 

Η Ελληνική Αγορά

Η οικονομία στην Ελλάδα βρίσκεται σε βαθιά ύφεση. Αυτό δεν αποτελεί συνέπεια μόνο της Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης αλλά είναι κράμα πολλών παραγόντων και κυρίως της κακής πολιτικής και της ανύπαρκτης εθνικής στρατηγικής για την οικονομική βάση. Η έλλειψη παιδείας και τις υποδομών, η έλλειψη οργάνωσης και εξωστρέφειας, ο «ωχαδερφισμός» και πολλά άλλα δεινά, οδήγησαν τη χώρα σε μια κατάσταση που θα μπορούσαμε  να την χαρακτηρίσουμε ως κατάσταση οικονομικής προδοσίας.

Κυρίαρχο επακόλουθο της «Κατάστασης Οικονομικής Προδοσίας» είναι το Κράτος να μην θεωρείται πλέον άξιο εμπιστοσύνης.

- Δεδομένα Ελληνικής Αγοράς

Βρισκόμαστε στο μέσο μιας βίαιης αλλαγής στο μοντέλο της Ελληνικής Αγοράς.
Ο κυριότερος παράγοντας της Ελληνικής Οικονομίας, το ίδιο το Κράτος, που επηρέαζε έμμεσα ή άμεσα το ΑΕΠ της Χώρας, (περίπου το 70%), δραπέτευσε. Το Τραπεζικό Σύστημα, έχοντας δεχτεί τεράστιο πλήγμα εμπιστοσύνης, σταμάτησε να τροφοδοτεί επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Η Πτώση της Κατανάλωσης ήταν ένα μοιραίο επακόλουθο.

- Επιχειρηματικός Κόσμος

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της αβεβαιότητας και της απώλειας σταθερών δεδομένων, η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων εισήλθε σε «Κατάσταση Σύγχυσης».
Η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολα κατανοητή, αν την παρομοιάσουμε με τη στιγμή κατά την οποία ξυπνάς ένα πρωί και δεν μπορείς να θυμηθείς το όνομά σου.

- Το Μέλλον της Αγοράς

Οι ανάγκες της κατανάλωσης είναι ΠΑΝΤΑ εκεί. Το ερώτημα που τίθεται στην πραγματικότητα είναι ΠΟΙΟΣ θα μπορέσει να ικανοποιήσει στο ΜΕΓΙΣΤΟ αυτές τις ανάγκες και ΠΩΣ σε μια αγορά που αλλάζει.

- Έξοδος από την Κρίση

Κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα πότε η Παγκόσμια Οικονομία θα είναι και πάλι ανοδική. Πρόκειται για ένα Μύθο που οι περισσότεροι έχουμε αποδεχτεί. Στην πραγματικότητα ο Πλούτος που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο είναι τεράστιος και κατανέμεται ανάλογα με την εποχή και την ανταγωνιστικότητα των χωρών ή των οικονομικών ομάδων. Οικονομική Ανάπτυξη έχουμε, επίσης, όταν κάτι εντελώς νέο, πρωτοπόρο, καινοτόμο ή τεχνολογικά εξελιγμένο, μετακινεί τις ποσότητες κατανάλωσης.

- Το Νέο Περιβάλλον

- Μεγάλες Θεσμικές Αλλαγές πραγματοποιούνται στη Χώρα μας.
- Το Κράτος έχει αρχίσει να συρρικνώνεται.
- Το Εργατικό Κόστος συνεχίζει να πέφτει.
- Οι Συμβάσεις Εργασίας γίνονται ελαστικές.
- Οι Αξίες μειώνονται.
- Οι Επιχειρήσεις κλείνουν.

Στην ελληνική αγορά δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος κατάλληλος για επενδύσεις.

Με «λίγο» Κράτος - θεσμικά θωρακισμένο, και «πολύ» χώρο για Ελεύθερη Οικονομία - έτοιμη για Επενδύσεις, οδεύουμε προς…

 

Το Αμερικάνικο Μοντέλο

Προέκυψε μετά τη «Μαύρη Τρίτη». (Αμερικάνικο Κραχ, Τρίτη 29/10/1929). Κατά τη δεκαετία του 1930 δημιουργείται το σημερινό Μοντέλο της Αμερικάνικης Οικονομίας, ξεκινώντας το 1932 και τελειώνοντας το 1938. Μέχρι και πρότινος, το Αμερικάνικο Μοντέλο, γνωστό κι ως «Αμερικάνικο Όνειρο» είχε σταθερό αναπτυξιακό περιβάλλον.

- Σε Επιχειρηματικό Επίπεδο

Το Αμερικάνικο Κράτος παραχωρώντας στην ιδιωτική πρωτοβουλία την οικονομία, δημιουργεί επιχειρήσεις που επηρέαζουν και κατέχουν κυρίαρχο ρόλο στις κοινωνίες. Η ίδια η επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους, λειτουργεί προστατεύοντας τις περιοχές ευθύνης της κι επηρεάζει άμεσα τον κοινωνικό δομικό ιστό. Στρατηγικά, αναπτύσσονται οι Επιστήμες του Management και του Marketing για να θωρακίσουν τις «θεσμικές» πλέον επιχειρήσεις.

- Το Μοντέλο των «Πολυεθνικών»

Εταιρείες ικανές να επιχειρούν σε όλον τον Πλανήτη, και να ικανοποιούν καθολικές ανάγκες, βασιζόμενες σε μεγάλα αποθεματικά κεφάλαια, στον ανθρώπινο παράγοντα και στην εκπαίδευση. Οι πολυεθνικοί γίγαντες που ενσωματώνουν ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε επίπεδο Management & Marketing, διεθνώς, πραγματοποιώντας μικρά αλλά σταθερά βήματα ανάπτυξης, είναι οι πυλώνες της οικονομίας.

- Το Μοντέλο των «Boutiques»

Μικρά και ευέλικτα Επιχειρηματικά Σχήματα, προσανατολισμένα στη μοναδικότητα και την πλήρη εξειδίκευση. Τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά μοντέλα, χρησιμοποιώντας τα ίδια εργαλεία με τις Πολυεθνικές, έρχονται να καλύψουν περιοχές της αγοράς, μικρότερης μαζικότητας αλλά στρατηγικής σημασίας, ενδυναμώνοντας πολλές φορές, ακόμα και τα μοντέλα των Πολυεθνικών.


 

Σύντμηση Αποτελεσμάτων

S.W.O.T. Analysis

 

ΠΗΓΕΣ

- Εθνική Στατιστική Υπηρεσία

- Στατιστικά Στοιχεία Επιμελητηρίου ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

- Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης Δήμου Καλαμάτας

- Ανεξάρτητες Πηγές Έρευνας

- Έρευνα της εταιρείας FACE σε όλα τα μεγάλα Αστικά Κέντρα του νομού με εκπροσώπους Επιχειρηματικών Ομάδων και Κλάδων στους Τομείς του Εμπορίου, της Παροχής Υπηρεσιών, της Παραγωγής, της Μεταποίησης, του Αγροτικού & του Τουριστικού Τομέα.

 

ΔΥΝΑΜΕΙΣ

  • Στρατηγική Γεωγραφική Θέση ως Πύλη στη Μεσόγειο
  • Ύπαρξη μεγάλων οδικών αξόνων από και προς την Αθήνα
  • Φυσικό περιβάλλον χωρίς επιβαρύνσεις
  • Αξιόλογος Αρχαιολογικός – Πολιτιστικός Πλούτος
  • Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, (Τμήματα Πανεπιστημιακά-Τ.Ε.Ι.)
  • Μεγάλη παραγωγή Αγροτικών προϊόντων (λάδι, κρασί κλπ)
  • Ιδιαίτερη φυσική ομορφιά


ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ

  • Χαμηλό επιχειρηματικό “πνεύμα”
  • Κατακερματισμός της εκμετάλλευσης στον Πρωτογενή Τομέα
  • Έλλειψη κεντρικής διαχείρισης και στρατηγικής
  • Έλλειψη σύγχρονων διαχειριστικών εργαλείων
  • Έλλειψη εργαλείων marketing
  • Χαμηλός βαθμός σύνδεσης οικονομικών τομέων
  • Χαμηλή χρήση νέων τεχνολογιών
  • Χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης & εξειδίκευσης ανθρώπινου δυναμικού
  • Χαμηλή συνείδηση τοπικιστικής αντίληψης
  • Χαλάρωση, αποδυνάμωση & απαξίωση κοινωνικών υποδομών
  • Χαμηλό επίπεδο τουριστικής υποδομής
  • Έλλειψη σωστής πληροφόρησης, Λάθος πληροφόρηση και Άρνηση πληροφόρησης
  • Έλλειψη επιπέδου υπευθυνότητας, (Προσδοκία σε συμφωνίες τρίτων)
  • Έλλειψη καινοτόμων επιχειρήσεων
  • Έλλειψη ηγετικών φυσιογνωμιών
  • Χαμηλό επίπεδο τοπικού οδικού δικτύου
  • Έλλειψη εξωστρέφειας και δομημένης επικοινωνιακής πολιτικής
  • Έλλειψη επιχειρήσεων με εξειδικευμένα προϊόντα ή υπηρεσίες


ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

  • Προσέλκυση επενδύσεων από Αθήνα, άλλες πόλεις της Ελλάδας & το εξωτερικό
  • Στρατηγική αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης και της προσβασιμότητας του νομού, ως εμπορικού και διακομιστικού κέντρου
  • Ύπαρξη θεσμικών πλαισίων για οργάνωση κι ανάπτυξη επιχειρήσεων
  • Επανατοποθέτηση στις νέες συνθήκες αγοράς
  • Αλλαγή επιχειρηματικής κουλτούρας
  • Κεντρικός σχεδιασμός που υλοποιείται από το Επιμελητήριο Μεσσηνίας
  • Ανάπτυξη του ευρύτερου τουριστικού προϊόντος του νομού
  • Ανάπτυξη του αγροτικού προϊόντος του νομού
  • Προσέλκυση “εσωτερικών μεταναστών”
  • Συνεργασίες με τα πανεπιστημιακά και τα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα

ΑΠΕΙΛΕΣ

  • Παγκόσμια ύφεση και διακρατικός οικονομικός πόλεμος
  • Έλλειψη σταθερού οικονομικού περιβάλλοντος
  • Εύκολη προσαρμογή των πολυεθνικών επιχειρήσεων στη νέα αγορά
  • Άναρχη επιχειρηματική δράση
  • Παραεμπόριο και παράλληλη οικονομία
  • Πολύ υψηλό κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων
  • Μεγάλη αύξηση της ανεργίας
  • Η πάλη για το ατομικό συμφέρον
  • Η τρομερή αρρώστια της ημιμάθειας
  • Το πολιτικό συμφέρον στις επιχειρήσεις

 

Οι συνθήκες που διαμορφώνονται στην Ελληνική Αγορά έχουν χώρο και για τα δύο μοντέλα. Το πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι αν οι επιχειρήσεις θα είναι ελληνικών ή ξένων συμφερόντων. Εάν οι σημερινοί έλληνες επιχειρηματίες, μικροί ή μεγάλοι, θα μπορέσουν να ευθυγραμμιστούν με τα νέα δεδομένα της αγοράς.

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ

«Ποιοι θα καλύψουν το κενό της Ελληνικής Αγοράς, που δημιουργείται;»

 

ΠΑΡΟΥΣΑ ΘΕΣΗ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Μη οργανωμένη πολιτική, κοινωνική, επιχειρηματική δραστηριότητα, με το υπάρχον μοντέλο να δημιουργεί πανομοιότυπα σύνολα χωρίς ιδιαίτερες υπεραξίες.

 

Με όραμα την ευημερία και την ανάπτυξη του εμπορίου για το Νομό Μεσσηνίας
 

- Βασική Στρατηγική Θέσης

Η νέα αντίληψη που πρέπει να επικρατήσει, αφορά την αντιμετώπιση του εντελώς νέου περιβάλλοντος με «ίδιες» δυνάμεις των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις πρέπει να πάψουν να εξαρτώνται από συμφωνίες τρίτων και να είναι ικανές να οδηγούν τις εξελίξεις. Αυτό θα επιτευχθεί με έναν μακροχρόνιο μηχανισμό στήριξης που θα δημιουργηθεί και θα επικοινωνηθεί με την αντίστοιχη διαφημιστική καμπάνια, καθώς και με εκπαίδευση των επιχειρήσεων, βάσει μοντέρνων εργαλείων και τεχνικών αντιμετώπισης των συνθηκών της αγοράς.
 

ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Η δημιουργία ταυτότητας για περιοχές, δραστηριότητες και προϊόντα, ώστε να καθιστούν τη Μεσσηνία πραγματικό σημείο αναφοράς, βάσει ενός μοντέλου πρότυπης οργάνωσης και διαχειριστικής ικανότητας, και στόχο τη μέγιστη παραγωγή και εκμετάλλευση των πόρων, ως μία άλλη προστιθέμενη αξία.

 

ΤΑ 4 ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ PROJECT  

- της κάθε επιχείρησης, μεμονωμένα.
- του κάθε επαγγελματικού κλάδου.
- των Καλλικρατικών Δήμων.
- των "εθνικών" τοπικών προΪόντων


 

Tελική Αξιολόγηση Καταστάσεων

  • Κατάσταση Καταναλωτών: Σύγχυση
  • Κατάσταση Επιχειρήσεων: Κίνδυνος
  • Κατάσταση Καλλικρατικών Δήμων: Έκτακτη Ανάγκη

 

«Το μόνο σταθερό στη φύση είναι η αλλαγή. Έλεγξέ την αντί να σε ελέγξει…»

 

Στρατηγικό Marketing (Τοποθέτηση)

 

Με την στενή έννοια της στρατηγικής περιγράφει τις πολιτικές εκείνες που είναι ικανές στο να οδηγήσουν το προϊόν στην επιθυμητή θέση

Τα (6) βασικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσει οποιοσδήποτε θέλει να σχεδιάσει ένα Strategy Marketing Plan.


Διαβάστε περισσότερα:

 

 

 

 

Marketing Consulting

Όλες οι επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τη δραστηριότητά τους, τη νομική τους μορφή και το μέγεθος, είναι διαφορετικές μεταξύ τους.
Διαβάστε περισσότερα:
 


 

Business Process

Re engineering (B.P.R)

 

 

 

 

 

 

Η βασική αιτία για την αναδιοργάνωση οποιασδήποτε επιχειρησιακής λειτουργίας τόσο στο σύνολο όσο και σε επιμέρους τομείς και υποτομείς μιας επιχείρησης είναι η αρνητική στατιστική που επιμένει για πολύ καιρό.

 

 

 

 

Επιχειρησιακός Σχεδιασμος I.R.C.M

Σε κάθε χρονική στιγμή, η τιμή του αριθμητικού αυτού δείκτη, απεικονίζει την κατάσταση κάθε μοναδικής λειτουργίας της επιχείρησης, και η απόκλιση της πραγματικής τιμής του αριθμητικού δείκτη από την ιδανική τιμή, δηλώνει την απόκλιση της υφιστάμενης επιχειρησιακής λειτουργίας από την ιδανική σκηνή.

 

 

 

Οργανόγραμμα

Ο σκοπός του είναι να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού να γνωρίζει τι συμβαίνει σε κάθε τομέα, τμήμα, και να οργανώνει ανθρώπους και διαδικασίες, ευθυγραμίζοντας τους σε κοινούς, σκοπούς και στόχους.

 

Αξιολόγιση Επιχείρησης.

Η αξιολόγηση των δεικτών, οικονομικών μεγεθών, γίνεται ως προς την ιδανική κατάσταση λειτουργίας (I.R.C.M) της εκάστοτε επιχείρησης και μόνο, έτσι ώστε να αποφεύγονται επισφαλή συμπεράσματα.

 

Τι λένε οι άλλοι για εμάς.

Σας δίνω τα συγχαρητήριά μου γιατί είστε οι καλύτεροι. Αν και έχω κάνει πολλά σεμινάρια στον τομέα των πωλήσεων πήρα, σημαντικά και καινούρια δεδομένα.

Θεοχάρης Πέτρος - Sales Trainer Coca Cola Hellas SA

 

Επιχειρηματικοί Κανόνες

Οι επιχειρηματικοί κανόνες αλλάζουν και διαμορφώνονται ανάλογα με τις εποχές. Οι επιχειρήσεις που είναι προσανατολισμένες στην ικανοποίηση του πελάτη αλλά και στο εταιρικό κέρδος, οφείλουν να εξελίσσουν το επιχειρηματικό τους πλαίσιο.

 

Έχετε παρόμοιες ερωτήσεις

Ποιο είναι το μέλλον του έλληνα επιχειρηματία;

Ποια είναι η αγορά που διαμορφώνεται;

Ποια είναι τα μοντέλα επιχειρήσεων που θα επιβιώσουν;

Ποιες επιχειρήσεις θα καταλάβουν την ελληνική αγορά;

Ποιος είναι σήμερα ο έλληνας καταναλωτής;

Πόσες επιχειρήσεις θα κλείσουν;

Μπορώ να αντιμετωπίσω την κρίση;