Re-Engineering σε Επίπεδο Νομού
Ανάθεση έργου: Επιμελητήριο Μεσσηνίας (Aπρίλιος 2010) Project: Ανάταξη της οικονομικής δραστηριότητας του Νομού Μεσσηνίας.κ Κωδικός: "Συμμαχία, για την Ενδυνάμωση της Μεσσηνιακής Αγοράς"
Έρευνα & Αξιολόγηση Νομού Μεσσηνίας.Σύντμηση Αποτελεσμάτων P.E.S.T. Analysis.Η Οικονομική ΚρίσηΑφορμή αποτέλεσαν τα τοξικά χρηματιστηριακά προϊόντα, δηλαδή προϊόντα που δεν ενσωμάτωναν τις υπεραξίες της πραγματικής οικονομίας (εταιρειών, προϊόντων, υπηρεσιών). - Πώς φτάσαμε ως εδώΗ Παγκόσμια Παραγωγή Προϊόντων & Υπηρεσιών βρίσκεται σε κίνδυνο. Τουλάχιστον εδώ και μια 20ετία, ( κι ειδικότερα στην Αμερικάνικη Αγορά ), έχουν σταματήσει να παράγονται νέα ανταγωνιστικά προϊόντα, (μικρή εξαίρεση στα μερίδια αγοράς αποτελούν προϊόντα σχετιζόμενα με τις ψηφιακές εφαρμογές & το Internet). Αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν , ήταν η «Ομογενοποίηση της Αγοράς». Όταν δεν έχεις να προσφέρεις κάτι διαφορετικό, καταλήγεις να πουλάς το ίδιο προϊόν, με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Ο καταναλωτής, τα τελευταία χρόνια, βρέθηκε αντιμέτωπος με δεκάδες διαφορετικά brands, τα οποία διαφοροποιούνται ελάχιστα μεταξύ τους. Έτσι, έχασε το βασικό του εργαλείο για την πραγματοποίηση κάθε ωφέλιμης γι’ αυτόν αγοράς.Τη Σύγκριση.
Η Επανάσταση της ΠληροφορίαςΟ Καταναλωτής προσπέρασε την Αγορά. Έχοντας παρεμφερή προϊόντα απέναντί του, μπαίνει στη διαδικασία της αναζήτησης (μια φυσική τάση). Προσπαθεί να διακρίνει ποια Μάρκα και ποιο Προϊόν του λέει την Αλήθεια, ποιο ικανοποιεί τις δικές του ανάγκες, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ψάχνει να βρει το διαφορετικό. Η εξάπλωση της διαδικτυακής ενημέρωσης είναι ραγδαία και παγκόσμια. Το μοντέλο του σύγχρονου καταναλωτή ικανοποιείται μέσα από αυτό. Η αναζήτηση γίνεται γρήγορα, εύκολα και κυρίως χωρίς κόστος. Ο σύγχρονος καταναλωτής ενημερώνεται άμεσα και επιλέγει μέσα από πληθώρα προσφορών αυτό που θέλει. (Η Απαρχή του Marketing : One To One) Ώριμη Κατανάλωση Η Ευρωπαϊκή ΣκηνήΤο φιλόδοξο εγχείρημα της Ευρωπαϊκής και Νομισματικής Ένωσης βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων έπαψε να είναι ανταγωνιστική σε πολλούς τομείς, όπως το Κόστος Εργατικών, η Αγροτική Παραγωγή, οι Υπηρεσίες, ο Τουρισμός, με συνέπεια μεγάλα μερίδια πλούτου να μεταφερθούν σε αναδυόμενες αγορές. Κάθε Ευρωπαϊκή Χώρα, ανάλογα με την παραγωγική της βάση, βιώνει περισσότερο ή λιγότερο τα αδιέξοδα του οικονομικού και ποιοτικού κύκλου κατανάλωσης. Η Ελληνική ΑγοράΗ οικονομία στην Ελλάδα βρίσκεται σε βαθιά ύφεση. Αυτό δεν αποτελεί συνέπεια μόνο της Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης αλλά είναι κράμα πολλών παραγόντων και κυρίως της κακής πολιτικής και της ανύπαρκτης εθνικής στρατηγικής για την οικονομική βάση. Η έλλειψη παιδείας και τις υποδομών, η έλλειψη οργάνωσης και εξωστρέφειας, ο «ωχαδερφισμός» και πολλά άλλα δεινά, οδήγησαν τη χώρα σε μια κατάσταση που θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε ως κατάσταση οικονομικής προδοσίας. Κυρίαρχο επακόλουθο της «Κατάστασης Οικονομικής Προδοσίας» είναι το Κράτος να μην θεωρείται πλέον άξιο εμπιστοσύνης. - Δεδομένα Ελληνικής ΑγοράςΒρισκόμαστε στο μέσο μιας βίαιης αλλαγής στο μοντέλο της Ελληνικής Αγοράς. - Επιχειρηματικός ΚόσμοςΜέσα σε αυτό το περιβάλλον της αβεβαιότητας και της απώλειας σταθερών δεδομένων, η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων εισήλθε σε «Κατάσταση Σύγχυσης». - Το Μέλλον της ΑγοράςΟι ανάγκες της κατανάλωσης είναι ΠΑΝΤΑ εκεί. Το ερώτημα που τίθεται στην πραγματικότητα είναι ΠΟΙΟΣ θα μπορέσει να ικανοποιήσει στο ΜΕΓΙΣΤΟ αυτές τις ανάγκες και ΠΩΣ σε μια αγορά που αλλάζει. - Έξοδος από την ΚρίσηΚανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα πότε η Παγκόσμια Οικονομία θα είναι και πάλι ανοδική. Πρόκειται για ένα Μύθο που οι περισσότεροι έχουμε αποδεχτεί. Στην πραγματικότητα ο Πλούτος που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο είναι τεράστιος και κατανέμεται ανάλογα με την εποχή και την ανταγωνιστικότητα των χωρών ή των οικονομικών ομάδων. Οικονομική Ανάπτυξη έχουμε, επίσης, όταν κάτι εντελώς νέο, πρωτοπόρο, καινοτόμο ή τεχνολογικά εξελιγμένο, μετακινεί τις ποσότητες κατανάλωσης. - Το Νέο Περιβάλλον- Μεγάλες Θεσμικές Αλλαγές πραγματοποιούνται στη Χώρα μας. Στην ελληνική αγορά δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος κατάλληλος για επενδύσεις. Με «λίγο» Κράτος - θεσμικά θωρακισμένο, και «πολύ» χώρο για Ελεύθερη Οικονομία - έτοιμη για Επενδύσεις, οδεύουμε προς… Το Αμερικάνικο ΜοντέλοΠροέκυψε μετά τη «Μαύρη Τρίτη». (Αμερικάνικο Κραχ, Τρίτη 29/10/1929). Κατά τη δεκαετία του 1930 δημιουργείται το σημερινό Μοντέλο της Αμερικάνικης Οικονομίας, ξεκινώντας το 1932 και τελειώνοντας το 1938. Μέχρι και πρότινος, το Αμερικάνικο Μοντέλο, γνωστό κι ως «Αμερικάνικο Όνειρο» είχε σταθερό αναπτυξιακό περιβάλλον. - Σε Επιχειρηματικό ΕπίπεδοΤο Αμερικάνικο Κράτος παραχωρώντας στην ιδιωτική πρωτοβουλία την οικονομία, δημιουργεί επιχειρήσεις που επηρέαζουν και κατέχουν κυρίαρχο ρόλο στις κοινωνίες. Η ίδια η επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους, λειτουργεί προστατεύοντας τις περιοχές ευθύνης της κι επηρεάζει άμεσα τον κοινωνικό δομικό ιστό. Στρατηγικά, αναπτύσσονται οι Επιστήμες του Management και του Marketing για να θωρακίσουν τις «θεσμικές» πλέον επιχειρήσεις. - Το Μοντέλο των «Πολυεθνικών»Εταιρείες ικανές να επιχειρούν σε όλον τον Πλανήτη, και να ικανοποιούν καθολικές ανάγκες, βασιζόμενες σε μεγάλα αποθεματικά κεφάλαια, στον ανθρώπινο παράγοντα και στην εκπαίδευση. Οι πολυεθνικοί γίγαντες που ενσωματώνουν ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε επίπεδο Management & Marketing, διεθνώς, πραγματοποιώντας μικρά αλλά σταθερά βήματα ανάπτυξης, είναι οι πυλώνες της οικονομίας. - Το Μοντέλο των «Boutiques»Μικρά και ευέλικτα Επιχειρηματικά Σχήματα, προσανατολισμένα στη μοναδικότητα και την πλήρη εξειδίκευση. Τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά μοντέλα, χρησιμοποιώντας τα ίδια εργαλεία με τις Πολυεθνικές, έρχονται να καλύψουν περιοχές της αγοράς, μικρότερης μαζικότητας αλλά στρατηγικής σημασίας, ενδυναμώνοντας πολλές φορές, ακόμα και τα μοντέλα των Πολυεθνικών.
Σύντμηση ΑποτελεσμάτωνS.W.O.T. Analysis
ΠΗΓΕΣ- Εθνική Στατιστική Υπηρεσία - Στατιστικά Στοιχεία Επιμελητηρίου ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ - Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης Δήμου Καλαμάτας - Ανεξάρτητες Πηγές Έρευνας - Έρευνα της εταιρείας FACE σε όλα τα μεγάλα Αστικά Κέντρα του νομού με εκπροσώπους Επιχειρηματικών Ομάδων και Κλάδων στους Τομείς του Εμπορίου, της Παροχής Υπηρεσιών, της Παραγωγής, της Μεταποίησης, του Αγροτικού & του Τουριστικού Τομέα.
ΔΥΝΑΜΕΙΣ
|