Bασικά επιχειρηματικά μοντέλα

Τα δύο βασικά επιχειρηματικά μοντέλα που θα επιβιώσουν τα επόμενα χρόνια είναι:
 
Multinational
Πολυεθνικών εταιριών ικανών να επιχειρούν σε πολλές περιοχές του πλανήτη διαθέτοντας κεφαλαιακή επάρκεια, Know How,
οργάνωση και δομή, ικανοποιώντας μαζικά περιοχές των αγορών που δραστηριοποιούνται. Ομογενοποιημένες αγορές.
 
Boutique
Mε μέγιστο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα την υπερεξειδίκευση, για την κάλυψη κενών στην αγορά που δεν καλύπτουν οι
πολυεθνικές αλλά και την κάλυψη αναγκών σε target group που δεν απευθύνονται οι πρώτες.
 
Και τα δύο μοντέλα, στα πλαίσια της επιχειρησιακής διαχειριστικής ικανότητας και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, χρησιμοποιούν
ειδικές τεχνικές management και συγκεκριμένα είδη marketing για να διαχειρίζονται την τοποθέτηση του προϊόντος στο μυαλό του καταναλωτή, και να δημιουργούν τις απαραίτητες αλυσίδες; Αξίας.
 
Στη Νέα Αγορά που διαμορφώνεται, δεν αρκεί να είναι κάποιος καλός επαγγελματίας, (γιατρός, δικηγόρος, έμπορος, υδραυλικός, κλπ).
 
Αυτό που κυρίως σε διαφοροποιεί, δεν είναι το προϊόν το οποίο προσφέρεις, αλλά το πώς, πότε και σε ποιους το προσφέρεις.
 
Προσφορά αξίας προς τον πελάτη (αλυσίδα αξίας)
 
Όταν ο πελάτης αγοράζει θεωρώντας ότι η απόκτηση του προϊόντος του προσφέρει αξία και μάλιστα μεγαλύτερη από το αντίτιμο που έχει καταβάλλει.
Αφού η εταιρία προσδιορίσει τις παραμέτρους που προσδίδουν αξία κατά την αντίληψη και άποψη του πελάτη.
 
Στην περίπτωση αυτή ο λόγος του έργου που μπορεί να επιτελέσει ο πελάτης με το προϊόν σε σχέση με τις υφιστάμενες προσφορές της αγοράς ισούται με τη δυνατότητα προσφοράς αξίας από μια επιχείρηση στο κοινό της.
 
 
Οι λόγοι που αναπτύσσονται επιχειρηματικά μοντέλα είθισται να είναι:
 
Η ανακάλυψη ελκυστικής αγοράς στόχου που μπορεί να εξυπηρετηθεί με προσιτό κόστος σε εύλογο μικρό χρονικό διάστημα και με μεγάλη απόδοση.
Αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετείται από την υφιστάμενη αγορά λόγω έλλειψης επαρκούς εισοδήματος.
 
 
Η επένδυση σε μια νέα τεχνολογία όπως το παράδειγμα της apple που απευθύνθηκε σε ένα κοινό καλύπτοντας μια κατηγορία με εντελώς νέα προϊόντα.
 
Ο τρίτος λόγος σχετίζεται με κενό της αγοράς που δεν καλύπτουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές. Ομογενοποιημένες αγορές ως προς τα προϊόντα και το κοινό που καλύπτουν.
 
Η τέταρτη περίπτωση ανάπτυξης επιχειρηματικού  μοντέλου είναι η αντιμετώπιση υφιστάμενων ανταγωνιστών διαθέτοντας όμως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ως προς την υπάρχουσα παροχή στη συγκεκριμένη αγορά και κοινό στόχο των προϊόντων ή των υπηρεσιών.
 
Η πέμπτη περίπτωση να δημιουργηθεί νέο επιχειρηματικό μοντέλο είναι όταν αλλάζει η βάση στην οποία πραγματοποιείται ο ανταγωνισμός και επιβάλλεται από τις εξελίξεις σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο.
 
Επιχειρηματικά μοντέλα δημιουργούνται επίσης στις περιπτώσεις καινοτομιών.
 
 
 
Διαβάστε επίσης

 

Ξεκινώ μια νέα επιχείρηση.

"Όλοι οι πετυχημένοι κάνουν τα ίδια πράγματα. Και όλοι οι άλλοι πάλι τα ίδια κάνουν."

Διαβάστε περισσότερα: https://www.marketingon.eu/news/%ce%be%ce%b5%ce%ba%ce%b9%ce%bd%cf%8e-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%af%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%

 

 

Αξιολόγιση Επιχείρησης.

Η ανάπτυξη µίας επιχείρησης, καθώς και η ικανότητά της να παραμείνει ανταγωνιστική, εξαρτάται από το βαθμό στον οποίο αναζητά νέες ιδέες, βελτιώνει τους παραγωγικούς συντελεστές ή φροντίζει για την ελαχιστοποίηση του λειτουργικού της κόστους.

Η διαδικασία των αποφάσεων περιλαμβάνει τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και τον σχεδιασμό προγραµµάτων, τα οποία θα βελτιώσουν συνολικά τις επιδόσεις.