Το μόνο σταθερό στη φύση είναι η αλλαγή.

Αποτελεί αΑλλάγη πορείαςδιαμφισβήτητη αλήθεια, ότι τίποτα στη φύση δεν μπορεί να παραμείνει σταθερό για πάρα πολύ καιρό. Άλλωστε αν και αποτελεί βασική επιδίωξη του ανθρώπινου είδους να επιζητά την σταθερότητα, τελικά είναι αυτό που προκαλεί σε μεγάλο βαθμό, την αλλαγή. Οι κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές στον πλανήτη σε αντίθεση με το παρελθόν συντελούνται πλέον με ρυθμούς, που δύσκολα κανείς μπορεί να παρακολουθήσει, και πολύ ποιο δύσκολα να αποδεκτή. Αποτελεί επίσης γενικώς παραδεκτό ότι η μη αλλαγή και εναρμόνιση με τις τάσεις τις εποχής οδηγούν σε περιθωριοποίηση και παρακμή.

Όταν λοιπόν κλείνουμε τα μάτια, κάνοντας ότι δεν μας αφορά το παγκόσμιο γίγνεσθαι μοιραία γινόμαστε ουραγοί, και  ενώ η  παγκόσμια πραγματικότητα αλλάζει, εμείς οι ΕΛΛΗΝΕΣ παραμένουμε θεατές του κόσμου που δημιουργήσαμε.

Το άρθρο αυτό απευθύνεται σε όλους εκείνους που ενώ αντιλαμβάνονται ότι χρειάζεται κάτι να κάνουν, παρόλα αυτά νιώθουν τα πόδια τους κολλημένα στο πάτωμα. Απευθύνεται σε όλους αυτούς που έχοντας μία επιχείρηση βιώνουν τα αποτελέσματα της αλλαγής.

 

Το σύμπαν του καθενός.

Σκέψεις, γνώσεις, βιώματα, αναμνήσεις, ενοχές, δεξιότητες, συναισθήματα και θεωρήσεις αποτελούν το ατομικό μας σύμπαν, το οποίο εκφράζεται κατά την διάρκεια της ζωής μας σε πράξεις και έργα, συμπεριφορές και αποτελέσματα. Τα δεδομένα που το αποτελούν,  τα άστρα του, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό ποιοι τελικά είμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε. Άπειρα ανθρώπινα σύμπαντα όσοι και αυτοί που κατοικούν τον πλανήτη διαφορετικά μεταξύ τους.

Όπως ακριβώς και το φυσικό σύμπαν με τα δισεκατομμύρια γαλαξίες του. Και το ερώτημα που τίθεται είναι, πόσο εύκολα μπορείς να αλλάξεις ένα σύμπαν;  Όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είναι παρά προεκτάσεις του ατόμου επιχειρηματία και του γνωστικού του γίγνεσθαι.

Κυρίως διαμορφώνονται από τον Επιχειρηματία-ηγέτη-manager-παραγωγό και σε δεύτερη μοίρα από μια ολιγάριθμη ομάδα ατόμων, συνεργάτες, στελέχη, υπαλλήλους. Τα προσωπικά πιστεύω, οι θεωρήσεις, οι γνώσεις, οι ικανότητες του επιχειρηματία προβάλλονται μέσα στην επιχείρησή του και αποτελούν δεσμευτικό παράγοντα ως προς την οποιαδήποτε αναδόμηση, αλλαγή, αναδιοργάνωση.

Η επέκταση ή η συρρίκνωση της επιχείρησης επηρεάζεται και από την συναισθηματική διάθεση που το άτομο-επιχειρηματίας διακατέχεται. Αναλόγως δε από τη συναισθηματική του κατάσταση και τι τύπος ανθρώπου είναι, μια επιχείρηση εξωστρέφεται ή εσωστρέφεται.  Η φυσική της επέκταση επηρεάζεται στο βαθμό που ο ίδιος επιχειρηματίας επιτρέπει αλλαγές στον τρόπο σκέψης του. Αυτό αποτελεί και τον μείζον θέμα σε οποιαδήποτε μορφή αλλαγής

Κατά πόσο δηλαδή ¨το σύμπαν¨ του εκάστοτε ηγέτη είναι ανοικτό και προσαρμόσιμο στον φυσικό νόμο της αλλαγής. Στο σύμπαν οι αλλαγές επέρχονται συνήθως με βίαιο τρόπο, μέσα από την σύγκρουση. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει όμως και με τους ανθρώπους, αν και η εποχή μας επιβάλει την προγραμματισμένη αλλαγή αυτό σπάνια συμβαίνει.

Είναι πραγματικά πάρα πολύ δύσκολο στην πλειονότητα των περιπτώσεων όταν οι συνθήκες μεταβληθούν βίαια, και τα σταθερά δεδομένα μιας αγοράς καταρρεύσουν κάποιος να μπορέσει να προσαρμοστεί.

Εκατοντάδες επιχειρήσεις κλείσανε, ενώ χιλιάδες ακόμα χαροπαλεύουν χωρίς κανείς να γνωρίζει ακριβώς τι θα συμβεί στη συνέχεια.

 

Όλοι θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο αλλά κανείς τον εαυτό του.

Η γενική αντίληψη που επικράτησε και επικρατεί στον κόσμο των επιχειρήσεων, που μαραζώνουν κάτω από το βάρος της ύφεσης, είναι η προφανής για όλους ότι φταίει η κρίση. Δεν υπάρχουν χρήματα, οι τράπεζες έκλεισαν τις στρόφιγγες, το κράτος πτώχευσε, χρωστάμε πολλά.

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα του μέσου έλληνα που βρέθηκε εντελώς απροετοίμαστος, στη νέα αυτή κατάσταση. Και σχεδόν αβίαστα αποδέχθηκε, κατηγορώντας τους πάντες και τα πάντα, θέλοντας να βρει διέξοδο θέλοντας όλα να τα αλλάξει.

Να τα αλλάξει;

Πόσοι από εμάς αναρωτήθηκαν πόσο ανοικτοί είναι οι ίδιοι στις αλλαγές, κατά πόσο μπορούν να προσαρμοστούν, να αναδιοργανώσουν την επιχείρηση τους σύμφωνα με τις εξελίξεις, η μάλλον καλύτερα σύμφωνα με μια διαφορετική εποχή.  Την εποχή της Μετά-Κατανάλωσης. Πόσοι;

Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι αυτό που βίαια προσπαθούν να μας επιβάλουν τώρα το υπογράψαμε το 1992 στην περίφημη συνθήκη του Μάαστριχτ.

Και ασφαλώς θα μπορούσαμε να το αποφύγουμε με προγραμματισμένη αλλαγή.

 

Το πραγματικό δίλημμα και η δύναμη της αλλαγής.

Αγαπητοί φίλοι, πριν περίπου 2500 χρόνια οι Αθηναίοι εκτέλεσαν τον Σωκράτη, σκοτώνοντας την αλογόμυγα που τους ενοχλούσε προτρέποντας τους να αλλάξουν, να γίνουν καλύτεροι, σε μια εποχή που ο χρόνος κυλούσε αργά.

Σήμερα και ενώ βρισκόμαστε στη δίνη μιας κρίσης με άγνωστα μονοπάτια η μη συμμόρφωση στη φυσική νομοτέλεια, ισοδυναμεί  με εκτέλεση των ´´Αθηναίων´´ πια, που αρνούμενοι να αλλάξουν εναπόκεινται στον πόσο χρόνο θα αντέξουν ή σε κάποιο θαύμα που προφανώς δεν θα συμβεί.

Κάποτε μάθαμε στον κόσμο τα πάντα, οδηγήσαμε τις εξελίξεις, αναπτύξαμε έναν πολιτισμό που ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί. Αυτά που είπαμε ακόμα αποκωδικοποιούνται και χρήζουν έρευνας και μελέτης, Είναι πραγματικά ειρωνικό να κλείσουμε τα μάτια σ αυτά που συμβαίνουν, να τα αποδεχτούμε ως γενικώς παραδεκτά η εντελώς μοιρολατρικά, πιστεύοντας ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι.

Το πραγματικό δίλημμα είναι εάν θέλουμε να αλλάξουμε, να πάψουμε να είμαστε ουραγοί. Αποτελεί δε για τον καθένα από εμάς, μία απόφαση, ζωής η θανάτου, ανάπτυξης η λήθης.

 

Φώτης Λαζάρου

Business Process Re-engineering Officer

 

Οργανική Αξιολόγηση Επιχείρησης

Κάνε το Τέστ.

https://business-analysis.info/Structures-Pre-Evaluation-Test

 

 

Διαβάστε επίσης

Από το Τσαρούχι στη Louis Vuitton.

 

 

 

 

Marketing Consulting

Όλες οι επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τη δραστηριότητά τους, τη νομική τους μορφή και το μέγεθος, είναι διαφορετικές μεταξύ τους.

 

Ο διαφορετικός τρόπος προσέγγισης των πωλήσεων. Δημιουργήσατε θετικά συναισθήματα για να συνεχίσουμε να κάνουμε με πολύ κέφι τη δουλειά μας. Ευχαριστώ πολύ για αυτό που μας “προσφέρατε”.

Κασελίμη Αμαλία - AXIVEN Group of Companies

 

Το 4ωρο σεμινάριο που παρακολουθήσαμε ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο και εμπεριείχε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Ήταν απλά και λογικά όπως η φύση. Η φύση έχει μία τάξη όπως και το σεμινάριο. Ευχαριστώ πολύ.

Σταματόπουλος Τάσος - CLIMA CONTROL A.E.

 

Business Process Re engineering (B.P.R)

Μεθοδολογία Αναδιοργάνωσης

Όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είναι παρά προεκτάσεις του ατόμου επιχειρηματία και του γνωστικού του γίγνεσθαι.
Κυρίως διαμορφώνονται από τον Επιχειρηματία-ηγέτη-manager-παραγωγό και σε δεύτερη μοίρα από μια ολιγάριθμη ομάδα ατόμων, συνεργάτες, στελέχη, υπαλλήλους.

 

Strategy Marketing Plan

Τα (6) βασικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσει οποιοσδήποτε θέλει να σχεδιάσει ένα Strategy Marketing Plan.

Διαβάστε περισσότερα:

 

Προώθηση Προϊόντων

Ο τέταρτος βασικός τομέας του Marketing, η Προώθηση Προϊόντων, στηρίζεται στη διαδικασία Επικοινωνίας της Επιχείρησης με το Δυνητικό Πελατολόγιό της.
Αποτελεί, δε, και τον τελικό κρίκο στην Αλυσίδα του Marketing, πριν τη δημιουργία της Ζήτηση