Το Μάρκετινγκ μία άγνωστη λέξη και η ελληνική επιχείρηση.
2013-10-06 22:57
Πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες αμφισβητούν την σπουδαιότητα του Μάρκετινγκ .Υποστηρίζουν ότι υπάρχουν επιχειρήσεις οι οποίες ,ενώ έχουν μια σκιώδη οργάνωση Μάρκετινγκ ,επιτυγχάνουν. Γιατί επομένως ,να υποβληθούμε στη δαπάνη της πολυτέλειας ,όπως αυτοί την αποκαλούν να δημιουργήσουμε διεύθυνση μάρκετινγκ, τμήματα και θέσεις εργασίας, εάν αυτό δε συμβάλει στην επιτυχία της επιχείρησης;
Οι υποστηρικτές της άποψης αυτής έχουν δίκιο .Γιατί ,η αιτία της αποτυχίας ή της επιτυχίας βρίσκεται κάπου αλλού..
Η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν εξασφαλίζεται με μια απλή δόμηση των λειτουργιών Μάρκετινγκ σε ένα οργανόγραμμα ,αλλά με την αποδοχή της φιλοσοφίας του Μάρκετινγκ από ολόκληρη την επιχείρηση αποδοχή της φιλοσοφίας του Μάρκετινγκ πρέπει να ξεκινά από την κορυφή Διοικητικής πυραμίδας και να συνεχίζεται σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα της διοικητικής ιεραρχίας ,κάθεται και οριζόντια ,μέχρι και τον εργαζόμενο της τελευταίας βαθμίδας της επιχείρησης ή οργανισμού .Επιχείρηση που δε θέτει ως βασική αποστολή της την ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή ,αλλά ,αντίθετα, βλέπει τον καταναλωτή ως αναγκαίο κακό ,είναι καταδικασμένη σε αποτυχία.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις κατατάσσονται ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής της φιλοσοφίας του Μάρκετινγκ στις εξής βασικές κατηγορίες.
- Επιχειρήσεις με πλήρη ανάπτυξη της λειτουργίας του Μάρκετινγκ στο οργανόγραμμα τους, χωρίς όμως, να υπάρχει καμιά επαφή της Διεύθυνσης Μάρκετινγκ με τις υπόλοιπες Διευθύνσεις της επιχείρησης. Ούτε πιστεύει ουσιαστικά κανείς μέσα στην επιχείρηση ότι το Μάρκετινγκ αποτελεί τον καθοριστικό εκείνο παράγοντα για την επιτυχία ή αποτυχία της επιχείρησης. Δηλαδή η διεύθυνση Μάρκετινγκ αποτελεί μόνο διακοσμητικό στοιχείο για την επιχείρηση, αφού στην πράξη δεν υλοποιείται, σχεδόν καθόλου φιλοσοφία και η ιδέα του σύγχρονου Μάρκετινγκ.
- Επιχειρήσεις που έχουν μια σκιώδη οργάνωση όσον αφορά τον Μάρκετινγκ ,κατορθώνουν να επιβιώνουν. Η επιτυχία τους οφείλεται στο γεγονός ότι τα στελέχη και γενικότερα το προσωπικό των επιχειρήσεων αυτών είναι προσανατολισμένα προς τον καταναλωτή, έχουν δηλαδή ως στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή – της πελατείας τους. Εάν οι επιχειρήσεις αυτές εισάγουν την φιλοσοφία και την ιδέα του Μάρκετινγκ κατά τρόπο οργανωμένο και την εφαρμόσουν πλήρως, έχουν εξασφαλίσει την ανάπτυξη τους και την, μακροχρόνια επιβίωσης τους.
- Τέλος, οι επιχειρήσεις αυτές που παρουσιάζουν μια πλήρη ανάπτυξη της λειτουργίας του Μάρκετινγκ στην οργανωτική τους δομή με ολοκληρωτικό προσανατολισμό σ αυτό που λέγεται καταναλωτής. Έχουν θέσει ως αποστολή τους την ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή. Οι επιχειρήσεις αυτές οδηγούνται από το Μάρκετινγκ .Είναι οι επιτυχημένες εκείνες ελληνικές επιχειρήσεις ,που ξεκίνησαν από μικρές και έγιναν όμιλοι επιχειρήσεων και πολυεθνικές , όπως ΠΕΤΖΕΤΑΚΙΣ ,ΧΡΩΤΕΧ ,ΔΕΛΤΑ ,ΦΑΓΕ κ.α. Δε γίνεται αναφορά σε ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν εξάρτιση από το εξωτερικό ,γιατί δε μπορεί να θεωρηθεί ότι αυτές επιτυγχάνουν εφαρμόζοντας τη συνταγή της μητρική τους εταιρείας ,που έχει την έδρα του στο εξωτερικό .Οι ανωτέρω ελληνικές επιχειρήσεις ,αλλά και πολλές άλλες ,θα αναπτύσσονται συνεχώς , γιατί έχουν ξεκάθαρη αφετηρία ,κατεύθυνση και προορισμό.
Ορισμένοι, πάλι, Έλληνες επιχειρηματίες έχουν παρεξηγήσει το Μάρκετινγκ. Λένε ότι : Από το Μάρκετινγκ μπορούν να ωφεληθούν μόνον οι μεγάλες και οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. Αντίθετα ,όμως , από ό,τι πιστεύουν αυτοί οι Έλληνες, ιδιοκτήτες-διευθυντές μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το Μάρκετινγκ ως φιλοσοφία και τέχνη δεν είναι οπωσδήποτε ακριβό ή πολύπλοκο. Το Μάρκετινγκ μπορεί να είναι απλό, πρακτικό, καθημερινό χωρίς να χάνει τίποτε από την αποτελεσματικότητα του .
Εάν είναι σίγουρο, σήμερα, ότι το Μάρκετινγκ είναι αναγκαίο. Η αναγκαιότατα του αυτή γίνεται όλο και περισσότερο συνειδητή στον Έλληνα επιχειρηματία. Η ελληνική επιχείρηση μπορεί και πρέπει να επιζήσει στη πρόκληση της Ενωμένης Ευρώπης ,της οποίας ισότιμο μέλος αποτελεί και η χώρα μας. Σήμερα και στην Ελλάδα ,η επιχειρησιακή φιλοσοφία δηλώνει ότι το κλειδί της επιτυχίας έγκειται στη μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια της επιχείρησης να προμηθεύει στον καταναλωτή ότι ακριβώς αυτός επιθυμεί. Για να δημιουργήσει κέρδος μια επιχείρηση, πρέπει να ικανοποιήσει των καταναλωτή ,αλλά πριν προσπαθήσει να τον ικανοποιήσει ,πρέπει να τον κατανοήσει.
Συμπερασματικά , μπορεί να πει κανείς ότι η αμφισβήτηση και η μερική εφαρμογή του Μάρκετινγκ από την πλειοψηφεία των ελληνικών επιχειρήσεων οφείλεται στο ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες σε ένα μεγάλο ποσοστό αγνοούν την φιλοσοφία .Η άγνοια του Μάρκετινγκ είναι δικαιολογημένη , ιδιαίτερα για της χιλιάδες μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες ιδρύθηκαν από ανθρώπους που συνήθως συνδυάζουν τις ιδιότητες του ιδιοκτήτη και το διευθυντή και που όταν άρχισαν τις δραστηριότητες τους ως επιχειρηματίες ,διέθεταν κάποιες γνώσεις μόνο για την παραγωγή του προϊόντος ή την παροχή κάποιας υπηρεσίας ,επειδή πιθανώς , είχαν προηγουμένως είχαν εργαστεί σε παρόμοιες επιχειρήσεις. Δηλαδή, γνώριζαν σχεδόν μόνο το τεχνικό μέρος της διαδικασίας παραγωγής .
Είναι καιρός πλέον , για τους Έλληνες επιχειρηματίες να διώκουν το πέπλο της άγνοιας και να ενημερωθούν σε ότι αφορά το Μάρκετινγκ γενικότερα, αλλά και το Μάρκετινγκ της δικής του επιχείρησης αφού μια επιτυχημένη συνταγή Μάρκετινγκ που ισχύει για τη μια επιχείρηση δεν μπορεί να ισχύει και για μια άλλη. Το ξεκίνημα για ενημέρωση στα θέματα Μάρκετινγκ πρέπει να αρχίσει από του ίδιους τους επιχειρηματίες .Στη συνέχεια έχουν τον λόγο οι ειδικοί. Υπάρχουν στη χώρα μας πολλά και ικανά στελέχη Μάρκετινγκ, τα οποία μένουν αναξιοποίητα, που θα μπορούσαν ,εάν αξιοποιηθούν σωστά να απογειώσουν την ελληνική επιχείρηση .
Με την καθολική γνώση στα θέματα Μάρκετινγκ θα σταματήσει η συρρίκνωση της ελληνικής επιχείρησης. Οι Έλληνες επιχειρηματίες θα μπορέσουν να δώσουν λύσεις στα οποιαδήποτε προβλήματα τους, αφού θα διευθύνουν κερδοφόρες επιχειρήσεις ,και η ελληνική επιχείρηση θα πάρει επάξια τη θέση που της ανήκει μέσα στη μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά.
Οργανική Αξιολόγηση Επιχείρησης
Κάνε το Τέστ.
https://business-analysis.info/Structures-Pre-Evaluation-Test