Τα παράδοξα της ελληνικής οικονομίας

Η οικονομική ύφεση αποτέλεσε μόνο την αφορμή, των σημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων. Με την πτώση της κατανάλωσης, που εδώ και χρόνια είχε αρχίσει οι οποιεσδήποτε ανεπάρκειες ήρθαν στο προσκήνιο.

Η έλλειψη σε  οργάνωση, δομές, έρευνα, ανταγωνιστικότητα, υπεραξίες, εξωστρέφοια, επιχειρηματική γνώση, επιχειρηματικά εργαλεία κτλ ,που πλέον χρειάζονται όσο ποτέ, σταμάτησαν την επιχειρηματικότητα στην ελλάδα.

Σε μία αγορά που παρέμενε σταθερά ανοδική για δεκαέτιες, και επιχειρήσεις που ανδρώθηκαν απλά παρατηρώντας τον ανταγωνιστή.

Οι έλληνες επιχειρηματίες γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα θέματα που αντιμετωπίζουν σε οξυμένη μορφή σήμερα δεν είναι και τόσο καινούργια.

Με την παρατεταμένη ύφεση της αγοράς τα οποιαδήποτε καθημερινά προβλήματα που ο επιχειρηματίας βίωνε επιδεινώθηκαν σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό. Σε συνάρτηση με μια κακή κεντρική οικονομική πολιτική που στερεί η που δημιουργεί αβεβαιότητα συνολικά για το μέλλον, οι επιχειρηματικές συνθήκες έγιναν πιο δυσμενείς.

Επιχειρώντας σε ένα ασταθές περιβάλλον με αβέβαιο μέλλον, όπου  τα δομικά συστατικά μιας αγοράς που όλοι ξέραμε έχουν αλλάξει, ο επιχειρηματικός κόσμος έπεσε σε σύγχυση και τελικά αποσταθεροποιήθηκε με αποτέλεσμα να βιώνει έντονα στρεσσογόνες καταστάσεις. Πολλοί από τους επιχειρηματίες νιώθουν απογοήτευση, προδοσία και είναι σταματημένοι μη βλέποντας προοπτική για ότι με κόπο έχουν δημιουργήσει σε μια αγορά η οποία παρέμενε σταθερά ανοδική για δεκαετίες παρότι λειτουργούσε με στρεβλώσεις.

Πλέον η αγορά  αποτελείται από ώριμους και ταυτόχρονα πιο φτωχούς καταναλωτές, τα περιθώρια μιας μη δομημένης επιχείρησης, μικρής η  μεγάλης, είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Ο σημερινός καταναλωτής σκέφτεται πολύ περισσότερο πριν αγοράσει ενώ ταυτόχρονα συγκρίνει, τα πάντα που αφορούν το περιβάλον όποιας ανταλλαγής.

Οι εποχές που επιχειρήσεις μπορούσαν να "ξεγελάσουν" τους πελάτες έχουν περάσει. Το διαφορετικό το καινούργιο λειτουργεί σαν μαγνήτης στον καταναλωτή.

Το διαφορετικό παντού, το αυθεντικά άλλο, στο λόγο, στις αξίες ,στα χαρακτηριστικά ,στον τρόπο.

 

Αυτό είναι που ψάχνουμε όλοι μας, και σπάνια  βρίσκουμε.

Η κάλυψη αναγκών, που αφορούν κατανάλωση λειτουργεί με συγκεκριμένους τρόπους.

Το γνωστό "έχω μια ιδέα" η "να μαζευτούμε γαι να δούμε τι θα κάνουμε" έχουν τελείωσει, ως πρακτικές.

Η Ενδυνάμωση της Διαχειριστικής Ικανότητας μιας Επιχείρησης, για την Αποτελεσματική Αντιμετώπιση των Συνεχών Αλλαγών & των Προκλήσεων της Αγοράς, όπως και η Επίτευξη των Καλύτερων Αποτελεσμάτων Λειτουργίας, στο Περιβάλλον  που δραστηριοποιείται, αποτελεί μέρος της επιβίωσης της.

 

Φώτης Λαζάρου

Business Process Re-engineering Officer

 

Διαβάστε επίσης

Το μόνο σταθερό στη φύση είναι η αλλαγή.


 

 

Η παγκόσμια ζυγαριά αναγκών.

Ανάγκη, η έλειψη σε κάτι, υλικό η άυλο. Ένας Αμερικανός ψυχολόγος, ο Α. Μάσλοου, αναγνώρισε ότι οι ανάγκες είναι το κίνητρο που εξηγεί την ανθρώπινη συμπεριφορά και προσπάθησε να τις περιγράψει. Ο Μάσλοου θεώρησε ότι υπάρχουν πέντε σύνολα βασικών αναγκών που ιεραρχούνται με τον ακόλουθο...

Διαβάστε περισσότερα: https://www.marketingon.eu/home/newscbm_85032/18/

Νέα Επιχειρηματικά Μοντέλα

Ένα επιχειρηματικό μοντέλο είναι ένα πλαίσιο για τη δημιουργία οικονομικής, κοινωνικής και/ή άλλης μορφής αξίας.   Έτσι, ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για ένα ευρύ φάσμα επίσημων και ανεπίσημων περιγραφών που αντιπροσωπεύουν βασικές πτυχές της επιχειρηματικής...

Έχετε παρόμοιες ερωτήσεις

Ποιες επιχειρήσεις θα καταλάβουν την ελληνική αγορά;

Ποιος είναι σήμερα ο έλληνας καταναλωτής;