Νέα Επιχειρηματικά Μοντέλα

 
 
Ένα επιχειρηματικό μοντέλο είναι ένα πλαίσιο για τη δημιουργία οικονομικής, κοινωνικής και/ή άλλης μορφής αξίας.
 
Έτσι, ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για ένα ευρύ φάσμα επίσημων και ανεπίσημων περιγραφών που αντιπροσωπεύουν βασικές πτυχές της επιχειρηματικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής, της προσφοράς, των στρατηγικών, της υποδομής, των οργανωτικών δομών, των εμπορικών πρακτικών και των λειτουργικών διαδικασιών και πολιτικών.
 
Επιχειρηματικά Μοντέλα που θα αναπτυχθούν
 
1. Abo-commerce
Βασίζεται σε συνδρομητικές υπηρεσίες. Οι χρήστες λαμβάνουν με μικρό σχετικά κόστος προϊόντα των κατηγοριών ομορφιάς, delicatessen, οικολογικά & οργανικά προϊόντα, προϊόντα μόδας και κοσμήματα, υποδήματα, αξεσουάρ κτλ.
 
2.Υπηρεσίες παράδοσης.
Οι χρήστες λαμβάνουν με επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, email, sms κτλ από ένα φάσμα κοινών καταστημάτων που έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μια βάση δεδομένων το αγαπημένο τους προϊόν και συγκρίνουν την επιχείρηση ως προς το χρόνο παράδοσης, την ποιότητα του προϊόντος, τον τρόπο συναλλαγής τους κτλ ενώ στη συνέχεια βαθμολογούν την επιχείρηση.
 
3. Re-commerce
Στο επιχειρηματικό μοντέλο κατά το οποίο πραγματοποιείται πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων, ελαττωματικών προϊόντων ή επαναξιοποίηση προϊόντων προς ανακύκλωση.
 
4. Shopping clubs
Επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου στα οποία τα μέλη της κοινότητας λαμβάνουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα ‘αποκλειστικές’ προσφορές από εμπορεύματα περιορισμένων τεμαχίων, σε επώνυμες
μάρκες προϊόντων (outlet). Π.χ. όμιλος gilt (Αμερική), brands for friends (Γερμανία), brandsclub (Βραζιλία)
 
5. Crowdfunding
Ιδρυτές με ελπιδοφόρες ιδέες μπορούν να αποκτήσουν κεφάλαιο εκκίνησης έως και 100.000 ευρώ, μέσω της «διαδικτυακής μικροχρηματοδότησης»
Οι δανειστές είναι ιδιώτες που επενδύουν μικροποσά και ταυτίζονται με το επιχειρηματικό σχέδιο.
Τέτοιες πλατφόρμες crowdfunding είναι της Kickstarter, της κυπριακής Startersfund που ξεκινάει τις δραστηριότητές της σύντομα, το Profounder, η Seedmatch, η Wiseed .
Ακόμα, εξειδικευμένα portals, όπως είναι αυτό της Startnext, απευθύνονται κυρίως σε καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους.
Κάποιες άλλες πλατφόρμες, όπως συμβαίνει με τις  Smava, Zopa και Prosper  απευθύνονται σε ιδιωτικά νοικοκυριά.
H «peer to peer τραπεζική» δε δίνει μόνο μια διαφορετική ανθρώπινη διάσταση στις τραπεζικές συναλλαγές αλλά αφήνει  ελεύθερο τον κάθε επενδυτή να αποφασίσει μόνος του ποιες ανάγκες των "συνανθρώπων του" θέλει να υποστηρίξει με τα χρήματά του.
 
6. Πλατφόρμες ενοικίασης
Το κοινωνικό διαδίκτυο επιτρέπει νέες μορφές αγορών  που απευθύνονται «από άτομο σε άτομο».
Σε αυτές, οι άνθρωποι μπορούν να συναλλάσσονται μεταξύ τους το πλεονασματικό απόθεμά τους μέσω χρονομετρικής μίσθωσης (time-sharing), το οποίο μπορεί να είναι είτε τα περιουσιακά στοιχεία τους είτε οι δεξιότητές τους. Πλατφόρμες, όπως η Airbnb , η Wimdu και η 9Flats που καταχωρούν και ενοικιάζουν διαμερίσματα – καταλύματα ιδιωτών, ή η Relayrides και η tamyca που καταχωρούν και ενοικιάζουν αυτοκίνητα ιδιωτών καθώς και η Gobble που καταχωρεί και πωλεί γεύματα από «προσωπικούς μάγειρες», είναι μερικά παραδείγματα αγορών με
πλεονασματικό απόθεμα.
Οι συμμετέχοντες καθεμίας από αυτές εκμεταλλεύονται το πλεονάζον απόθεμά τους ή τη χρήση των δεξιοτήτων τους, για να καρπωθούν τα ανάλογα κέρδη.
 
 
7. Shopping Parties
Ένα από τα επιχειρηματικά μοντέλα το οποίο έχει αρκετό ενδιαφέρον και δεν έχει επεξεργαστεί σε βάθος είναι το λεγόμενο Shopping Parties  (σίγουρα σας είναι ακουστά τα προϊόντα Tupperware).
Σε μια εποχή όπου η κοινωνική δικτύωση μέσω των Social Media έχει μπει για τα καλά στη ζωή των χρηστών-καταναλωτών, αυτή είναι ικανή να δώσει μια νέα ώθηση στο επιχειρηματικό μοντέλο των απευθείας πωλήσεων.
Το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για προϊόντα που χρειάζονται διευκρινίσεις και επεξηγήσεις, όπως τα προϊόντα ομορφιάς, κοσμήματα, αξεσουάρ σπιτιού. Επιπλέον, η αγορά τους συσχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τα συναισθήματα,
την παρόρμηση, την ανακάλυψη, την καθοδήγηση και την εμπειρία των καταναλωτών. π.χ. Fashionparty, Jewelryparty, Babyparty, Cookingparty,
Tupperparty, Wineparty, Shoesparty,  Beautyparty, Accessoriesparty, Bookparty . Οι εταιρείες Stella & Dot και Chloe + Isabel είναι δύο από
τις εταιρείες πρότυπο που εφαρμόζουν το μοντέλο των απευθείας (online) πωλήσεων κοσμημάτων μέσω των shopping parties
 
8. Mass Customization
Η εξατομικευμένη παραγωγή (mass customization) σύμφωνα με έναν από τους κορυφαίους ειδικούς τον Frank Piller είναι «η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών και των πελατών, η οποία αναφέρεται στη λειτουργική παραγωγική διαδικασία της εφοδιαστικής αλυσίδας και έχει ως στόχο να αναπτύξει ένα εξατομικευμένο προϊόν, προσαρμοσμένο για έναν αποδέκτη. Ο στόχος της είναι, μέσω της ενσωμάτωσης των πελατών, να λάβει πρόσβαση σε πληροφορίες για τις ανάγκες τους, έτσι ώστε σε ετερογενείς αγορές, να είναι σε θέση να ανταποκριθεί καλύτερα στις ακριβείς ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά.» H εταιρία Dell στο ξεκίνημά της ήταν η πρώτη η οποία εφήρμοσε το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο και σήμερα πολλές επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει επιχειρηματικές δραστηριότητες προσφέροντας αποκλειστικά εξατομικευμένα προϊόντα όπως π.χ. κοσμήματα (Gemvara) βιβλία (PersonalNovel), καμβά (Canvasprint), μπλουζάκια (Spreadhshirt), σοκολάτες (Chocri), υποδήματα (NikeID, miadidas, milkandhoneyshoes), καφέ (Mybeans), κούκλες (MyStofftier), χυμούς (Saftfabrik), μούσλι (Mymuesli), κουστούμια και πουκάμισα (Youtailor)
 
 
9. Social Commerce
Με τον όρο social commerce δεν ενοούμαι απλώς το συνδυασμό αγορών με αξιολογήσεις, σχόλια  και χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης.
Πρωτίστως πρόκειται για ένα κοινωνικό (ζωντανό) χώρο, σκοπός του οποίου πρέπει να είναι η προώθηση της αγοραστικής εμπειρίας και η ενθάρρυνση ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ των χρηστών.
Πλατφόρμες όπως οι DIY (Do it yourself ) των Etsy, Dawanda αλλά και η πλατφόρμα της Lockerz, αποτελούν εξαιρετικά αντιπροσωπευτικά δείγματα αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου.
 
10. Multishops
Ένα μοντέλο το οποίο έχει αναπτυχθεί τον τελευταίο καιρό στην Ευρώπη είναι η δημιουργία εταιριών «πολυκαταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου». Η στρατηγική δημιουργίας πολλαπλών εξειδικευμένων ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η εξής:
Κάτω από την ίδια στέγη, λειτουργούν διάφορα e-shops με πυρήνα μια κοινή ηγετική ομάδα, με αρμοδιότητες για την εκτέλεση διαφόρων διαδικασιών όπως αυτών του μάρκετινγκ, της ανάπτυξης Web-εφαρμογών, της online διαφήμισης, των δημοσίων σχέσεων και της εξυπηρέτησης
πελατών.
Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η γερμανική Internetsores κάτω από την οποία λειτουργούν ηλεκτρονικά καταστήματα ποδηλάτων (Fahrrad), αθλητισμού (Fitness), outdoor και κατασκήνωσης (Campz) καθώς και επίπλων (Livingo).
 
 
Αναδημοσίευση από
https://www.e-boss.gr/eboss/ebusiness/article.jsp?artcategoryid=14994&articleid=19960

Οργανική Αξιολόγηση Επιχείρησης

Κάνε το Τέστ.

https://business-analysis.info/Structures-Pre-Evaluation-Test

 

 

 
 
 
 
 

 

"Όλοι οι πετυχημένοι κάνουν τα ίδια πράγματα. Και όλοι οι άλλοι πάλι τα ίδια κάνουν."

 

Έχετε παρόμοιες ερωτήσεις

Οι πελάτες μου μειώνονται συνεχώς. Τα χρέη μου αυξάνονται. Τι μπορώ να κάνω;

Πόσο καιρό θα διαρκέσει η ύφεση;

Πώς μπορώ να εκσυγχρονίσω την επιχείρησή μου;

Ποιο είναι το μέλλον του έλληνα επιχειρηματία;

 

Αξιολόγιση Επιχείρησης.

Η ανάπτυξη µίας επιχείρησης, καθώς και η ικανότητά της να παραμείνει ανταγωνιστική, εξαρτάται από το βαθμό στον οποίο αναζητά νέες ιδέες, βελτιώνει τους παραγωγικούς συντελεστές ή φροντίζει για την ελαχιστοποίηση του λειτουργικού της κόστους.

Η διαδικασία των αποφάσεων περιλαμβάνει τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και τον σχεδιασμό προγραµµάτων, τα οποία θα βελτιώσουν συνολικά τις επιδόσεις.