Ιστορίες επιτυχίας

Procter & Gamble

Η μεγάλη αμερικάνικη βιομηχανία καθαριστικών, σαπουνιών κι διαφόρων άλλων προϊόντων οικιακής χρήσης, η οποία συστάθηκε το 1837 από τον James Gamble (σαπουνοποιό) και τον William Procter (κηροποιό).

To 1946 η εταιρεία λανσάρει το Tide, το πρώτο συνθετικό απορρυπαντικό για πλύσιμο ρούχων και με θέση "Κάνει τα ρούχα λευκά".

Το 1950 η εταιρεία εισαγάγει το Cheer για να ανταγωνιστεί το ίδιο της το προϊόν ,με τη θέση "Λευκότερα κι από λευκά" ενώ το 1965 λανσάρει το Bold με τη θέση "Αστραφτερά".

Η Procter & Gamble παραμένει ο ηγέτης στην κατηγορία απορρυπαντικών και διαχειρίζεται όλη την κατηγορία μόνη της. Τα προϊόντα της, που έχουν διαφορετικά ονόματα από την εταιρεία, ενισχύουν το ένα τη θέση του άλλου.

 

Wolksvagen

Η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που ταυτίστηκε με τον "σκαραβαίο", το αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Ferdinand Porche, τη δεκαετία του '30.

Το 1949 στην αγορά των Η.Π.Α. είχαν πωληθεί μόλις 2 Wolksvagen και μέχρι το 1953 ο αριθμός τους είχε φτάσει τις 2.000.

Το 1959, με πωλήσεις 150.000 αυτοκίνητα, η Wolksvagen ξεκινά τη διαφημιστική της εκστρατεία, καταλαμβάνοντας την "άσχημη θέση".

Με μηνύματα όπως: "Η ασχήμια σταματά στην επιφάνεια", "Μετά από μερικά χρόνια αρχίζει να μοιάζει όμορφο" και το 1970 να δηλώνει ότι αυτό το αυτοκίνητο θα παραμείνει άσχημο για πάρα πολύ καιρό, η Wolksvagen κατάφερε να πουλήσει εκατομμύρια αυτοκίνητα στις Η.Π.Α.

Η εταιρεία επέλεξε να πάρει μια θέση στην αγορά και στο μυαλό του καταναλωτή που δεν ήθελε κανένας. Απέναντι σε τεχνολογικές καινοτομίες και αισθητικές παρεμβάσεις, διέγραψε μια από τις πιο επιτυχημένες ιστορίες στον χώρο του αυτοκινήτου.

 

Seven Up (7UP)

Το γνωστό αμερικάνικο αναψυκτικό που κυκλοφόρησε στα τέλη της δεκαετίας του 1920. Το όνομά του φημολογείται πως προήλθε από το μείγμα των 7 γεύσεων του αναψυκτικού.

Έχοντας απέναντί του την Coca Cola, τη Pepsi Cola κτλ. η εταιρεία στρατηγικά αποφάσισε να πάρει την αντίθετη θέση. Η καμπάνια που της χάρισε την μεγαλύτερη επιτυχία είχε βασικό μήνυμα "Un-Cola" (άνευ Cola, δηλαδή).

Η στρατηγική της αντίθετης θέσης χάρισε στην 7UP μία από τις πρώτες, σταθερά, θέσεις κατανάλωσης στις αγορές που δραστηριοποιείται, απέναντι στα μεγαθήρια που ανταγωνίζεται.

 

AVIS

Η γνωστή, πλέον, εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων ιδρύθηκε το 1946 από τον Warren Avis. Το πρώτο γραφείο της εταιρείας άνοιξε σε ένα αεροδρόμιο του Detroit.

Η νεοϊδρυθείσα εταιρεία είχε σαν βασικό ανταγωνιστή της, τη Hertz, ήδη καταξιωμένη και με μεγάλη παρουσία στην αγορά.

Η AVIS εφήρμοσε πετυχημένα τη στρατηγική του δεύτερου, δηλώνοντας ότι "Η AVIS είναι μόνο το Νο.2 στις ενοικιάσεις των αυτοκινήτων, οπότε ελάτε μαζί μας γιατί προσπαθούμε περισσότερο". Η AVIS κατάφερε σύντομα να πάρει τη δεύτερη θέση στην αγορά, αλλά και να πρωταγωνιστήσει για μια ολόκληρη δεκαετία κατέχοντας ακόμη και την πρώτη θέση, επιλέγοντας απλά μια θέση που δεν κατείχε κανένας.

 

 

 

Πως να αξιολογήσω την επιχείρηση μου και ως προς τι;

Η αξιολόγηση των επιχειρήσεων αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα, και γίνετε με πολλούς τρόπους και διαφορετικές μεθοδολογίες, το αμέσως μεγαλύτερο ζήτημα είναι η ερμηνεία τους, καθώς αυτή μπορεί να μεταβάλεται από τον κάθε αναλυτή

Τι λένε οι άλλοι για εμάς.

  • Είναι το δεύτερο ραντεβού με τον Σύμβουλο επιχειρήσεων και κρίνω ότι αποκομίζω σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τη δομή-λειτουργία της επιχείρησής μου, όπως επίσης και τον τρόπο δράσης από εδώ και στο εξής σε αυτή την περίοδο ύφεσης.

      Κ. Κουμάνης  ΑΕΒΕ-Εμπόρικό κατάστημα επίπλων

 

Business Plan

Έχεις σχέδιο; δεν έχεις; τότε που πας, γύρνα πίσω...