Η ψυχολογία του Επιχειρηματία κάτω από συνθήκες Παρετεταμένης Ύφεσης.

Η Διοίκηση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Η επιχείρηση, δεν είναι τίποτα άλλο από την προέκταση των ανθρώπων που την ιδρύουν και την διοικούν. Η ψυχολογία του ανθρώπου, και στην προκειμένη περίπτωση του επιχειρηματία, αποτελεί παράγοντα καταλυτικής σημασίας για την ευημερία της επιχείρησης του.

Οι σύγχρονες συμβουλευτικές υπηρεσίες οφείλουν να στοχεύουν τόσο στην αναβάθμιση των επιχειρησιακών διαδικασιών όσο και στην ψυχολογική υποστήριξη του συμβουλευόμενου.

Κοινό βίωμα αποτελεί η παρατήρηση ότι η ψυχολογική μας κατάσταση δηλαδή αυτό που νιώθουμε συμβαδίζει με την έκβαση της ημέρας μας "όταν νιώθουμε καλά όλα πηγαίνουν καλά".

Η ίδια παρατήρηση ισχύει και για το αντίθετο. Το ψυχικό σθένος που διαθέτει ο επιχειρηματίας στην αρχή της ημέρας του καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις νίκες που μια επιχείρηση μπορεί να έχει. Το άτομο που μπορεί να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον του είναι ικανό και να το καθορίζει σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητα από την επιρροή των δυσμενών εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων.


Με την παρατεταμένη ύφεση της αγοράς τα οποιαδήποτε καθημερινά προβλήματα που ο επιχειρηματίας βίωνε επιδεινώθηκαν σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό. Σε συνάρτηση με μια κακή κεντρική οικονομική πολιτική που στερεί η που δημιουργεί αβεβαιότητα συνολικά για το μέλλον, οι επιχειρηματικές συνθήκες έγιναν πιο δυσμενείς.
Επιχειρώντας σε ένα ασταθές περιβάλλον με αβέβαιο μέλλον, όπου  τα δομικά συστατικά μιας αγοράς που όλοι ξέραμε έχουν αλλάξει, ο επιχειρηματικός κόσμος έπεσε σε σύγχυση και τελικά αποσταθεροποιήθηκε με αποτέλεσμα να βιώνει έντονα στρεσσογόνες καταστάσεις. Πολλοί από τους επιχειρηματίες νιώθουν απογοήτευση, προδοσία και είναι σταματημένοι μη βλέποντας προοπτική, για ότι με κόπο έχουν δημιουργήσει σε μια αγορά η οποία παρέμενε σταθερά ανοδική για δεκαετίες παρότι λειτουργούσε με στρεβλώσεις.

Παγιδευμένοι σε ένα συνολικότερο επικοινωνιακό παιχνίδι το οποίο τους αποπροσανατολίζει η ψυχολογία τους καταρρέει κάτω από τους τόνους κακών ειδήσεων. Επί χρόνια είχαν μάθει εργαζόμενοι σκληρά ο καθένας να εκπληρώνει τα ονειρά του και να επηρεάζει μικρότερες η μεγαλύτερες περιοχές όπου δραστηριοποιούταν με βασικό του όπλο, την όρεξη για δημιουργία την υψηλή ατομική παραγωγικότητα αλλά και το ψυχικό σθένος που διέθετε.

Σήμερα όπου οι ηθικές αρχές έχουν καταρρεύσει και κατεπέκταση έχουν συμπαρασύρει οποιεσδήποτε υπεράξιες ενσωμάτωνε η παραγωγική εμπορική και καταναλωτική διαδικασία ολόκληρες περιοχές του πλανήτη περνούν σε αρνητικά ισοζύγια με κοινή διαπίστωση την έλλειψη εμπιστοσύνης.

Πολλοί διερωτώνται πόσο θα κρατήσει η οικονομική κρίση και τι συνολικότερα αποτελέσματα θα έχει. Πολλοί πολλοί λιγότεροι διατυπώνουν σενάρια με τρόπους εξόδου από αυτήν.
Στην ιστορία του ανθρώπου υπήρξαν παρόμοιες καταστάσεις οι οποίες χειριστήκαν τελικά όλες μα όλες με δύο συγκεκριμένους τρόπους. Hγέτες οι οποίοι κατάφεραν να οδηγήσουν εκατομμύρια ανθρώπων βάζοντας όραμα στόχο και σκοπούς στην ζωή τους, διαμορφώνοντος την ψυχολογία σε επίπεδα ικανά ώστε λαοί και κράτη να ευημερούν.

Ο δεύτερος τρόπος ήταν όταν η ανθρωπινή ικανότητα ανακάλυψης που δημιουργεί τόσο καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες και η οικονομική δραστηριότητα του πλανήτη εκτινάσεται.  Φτάνει απλά ανασκοπώντας το παρελθόν να μελετήσουμε αντίστοιχες κρίσεις αξίων και οικονομικών αδιεξόδων. Κανείς βέβαια δε θα μπορούσε ακόμα και στην περίπτωση που εφάρμοζε πανομοιότυπες τεχνικές προσαρμοσμένες στον 21ο αιώνα να πει με βεβαιότητα για τον χρόνο εξόδου από την οικονομική ύφεση του σήμερα.

Στην κλίμακα μιας οποιασδήποτε μικρότερης η μεγαλύτερης επιχείρησης η συρρίκνωση επέρχεται όταν ο ηγέτης της εσωστρέφεται λόγω έλλειψης αποθεμάτων ψυχικής δύναμης και αδυναμίας του να καινοτομήσει,. Η αναγκαιότητα του χειρισμού και των δυο αυτών στρατηγικά κρίσιμων παραμέτρων δηλαδή του ψυχικού σθένους και της αναγκαιότητας του νέου, του πραγματικά διαφορετικού θα πρέπει να αποτελεί τελικά την ύψιστη επιδίωξη οποιασδήποτε επιχείρησης .

Αφενός θα πρέπει να κτίζουμε προσθέτοντας στα ψυχικά αποθέματα του ανθρώπου που επιχειρεί καθιστώντας τον ικανό για δράση και αφετέρου να στοχεύσουμε στη σωστή διαφοροποίηση του συνόλου της επιχειρηματικής διαδικασίας.

Στην ευτυχία ενός ατόμου συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό η ικανότητα του να αντιλαμβάνεται αν μπορεί να επιβιώσει στο μέλλον.
Μια διαδικασία που εφαρμόζεται  και βοηθά στην απομάκρυνση των συσσωρευμένων φορτιών της ζωής ενώ παράλληλα ωθεί το άτομο σε υψηλοτέρα επίπεδα χαράς, αισιοδοξίας και δημιουργίας είναι η Man to Man Life Coaching.

Μέσω αυτής της μεθόδου το άτομο αποκτά την ικανότητα να επιβιώνει καλύτερα. Γίνεται  αιτία  σε όλες τις καθημερινές εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση της επιχείρησης του, την εργασία του, την παραγωγή χρημάτων . Με την εφαρμογή της μεθόδου αυτής χειρίζεται με ικανότητα και ευελιξία θέματα που αφορούν την οικογένεια, τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και την επιλογή συντρόφου.


Παρόλα τα εμπόδια του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος αυτός που εφαρμόζει τη διαδικασία του Life  Coaching ανακτά τη χαμένη του αυτοπεποίθηση και αντιμετωπίζει με ζήλο και ενδιαφέρον το παιχνίδι της ζωής.

 

Ιωάννης Ηλιόπουλος

Life Coach.

 

Τι λένε οι άλλοι για εμάς.

  • Θεωρώ πως, με βοηθάει να δω πραγματικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζω και εστιαζόμενη σε αυτό που προσφέρω στις υπηρεσίες μου στο κατάστημά μου βοηθιέμαι από την ομάδα να προωθήσω τα προϊόντα μου με το σωστό τρόπο. Επίσης πιστεύω πως εδώ και τώρα θα ξεκαθαρίσει εάν θα κρατήσω την επιχείρησή μου και με ποιον τρόπο.

      Πράττη Μαρία-Εμπορικό κατάστημα Είδη Δώρων 

  • Πολύ καλή εμπειρία. Χάρηκα για τη γνωριμία με πολύ ενδιαφέροντες επαγγελματίες. Ήταν το μέσο για να προχωρήσει και να κερδοφορήσει η επιχείρησή μου.

      Παπαγεωργίου Αιμιλία-Ινστιτούτο Αισθητικής

  • Βοήθεια στην αποδοτική κλίμακα ανά έτος της εργασίας. Προσμέτρηση της απόδοσης σε αναλογία με τη συμμετοχή μέσα στο κατάστημα. Βοήθεια σε εφαρμογές Marketing με ουσιαστικό περιεχόμενο.

 

Γιατί ήταν περιεκτικό και η προσπάθεια προσέγγισης έγινε ευκολότερη και η πώληση πιο σίγουρη, ήταν ξεχωριστό.

Μασμανίδης Γεώργιος - CLIMA CONTROL A.E.

 

Διαφορετικότητα. Απλότητα. Καινούρια Πράγματα που άκουσα.

Πετρόχειλος Δ. - HELLASTAT


Διαβάστε περισσότερα:

 

Στρατηγικό Marketing

Detox Center International (Ιατρικό Κέντρο)

 

Έχετε παρόμοιες ερωτήσεις

Ποια είναι τα μοντέλα επιχειρήσεων που θα επιβιώσουν;

Ποιες επιχειρήσεις θα καταλάβουν την ελληνική αγορά;

Ποιος είναι σήμερα ο έλληνας καταναλωτής;