Επιχειρήσεις ώρα μηδέν.

Αναδιοργανώνοντας την Παραγωγική, οικονομική βάση, της  χώρας  με νέα επιχειρηματικά πρότυπα, με μια διαφορετική Προσέγγιση, η αρχή για ένα καλύτερο μέλλον.

Πρέπει να πιστέψεις στον εαυτό σου. Είναι μια φράση που την ακούμε από παιδιά. Τόσο συχνά και τόσο πολύ που πλέον δε μας κάνει καμία απολύτως αίσθηση!

Και να πεις πως δεν το δοκίμασες στην αρχή; Προσπάθησες και μία και δύο να την εφαρμόσεις αλλά τίποτα… Χαμένος κόπος. Δε δουλεύει σε σένα. Ούτε στον φίλο σου δούλεψε, ούτε σε κάποιον γνωστό σου.

Κι όμως κάπου κάπου ακούς για κάποιον που πέτυχε έκανε το όνειρο πραγματικότητα τα κατάφερε.

”Αν το πιστέψεις μπορείς και να το κάνεις.”

Ξεκινώντας από την απόφαση, πρέπει όντως να πιστεύεις ότι μπορείς, πρέπει να μην περιμένεις κάποιος άλλος να σε σώσει. Το ζητούμενο ωστόσο είναι πώς και πόσο πιστεύεις.

Παρατηρώντας με προσοχή αυτό που συμβαίνει, μπορεί εύκολα κανείς να καταλήξει στα εξής συμπεράσματα.

Η γενικευμένη ύφεση είναι απόρροια έλλειψης αξίων σε όλους τους τομείς δραστηριότητας μιας οργανωμένης κοινωνίας. Αποτελεί δε απλό σύμπτωμα η σημερινή κατάσταση, η όποια δεν θα αναστραφεί έως ότου όλοι εμείς η κάποιοι από εμάς απλά αποφασίσουν, πιστέψουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν.

Μα θα πεις και ποιος δεν το θέλει, ποιος προτιμά την μιζέρια και την συνεχή υποβάθμιση, από την ανάπτυξη και την ευμάρεια.

Μα απλά κάποιος που συμφώνησε ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα, οι άλλοι που συμφώνησαν μαζί του, όλοι εμείς που περιμένουμε να μας σώσουν.

 

Οι ζωτικοί στόχοι που τίθενται συνεπώς είναι:

Δημιουργία Υπεραξίας.

Οργάνωση, και ορθή διαχείρηση.

 

Τι είναι και τι επιδιώκει η αναδιοργάνωση επιχειρήσεων σήμερα. Γιατί μιλάμε για αναδιοργάνωση τώρα...

Αναδιοργάνωση είναι το σύνολο των αλλαγών που σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε έναν οργανισμό, ώστε αυτός να λειτουργεί αποδοτικότερα, προς όφελος όλων των ενδιαφερομένων. Η ανάγκη για αναδιοργάνωση μπορεί να προκύψει από πολλές αιτίες:

• Αν η κερδοφορία του οργανισμού είναι αρνητική ή δεν είναι ικανοποιητική για τους μετόχους.

• Αν είναι σαφές ότι πολλά τμήματα του οργανισμού δεν λειτουργούν ικανοποιητικά ή υστερούν σε απόδοση έναντι άλλων.

• Σε περίπτωση συνεχόμενων ετών ανάπτυξης, για να μην επέλθει διοικητική δυσλειτουργία.

• Σε περίπτωση ύφεσης της οικονομίας οπότε ο οργανισμός πρέπει να προετοιμαστεί για μείωση τιμών και όγκου πωλήσεων και συνεπώς μείωση κερδοφορίας.

Για οποιοδήποτε όμως λόγο και αν αποφασιστεί η ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης ενός προγράμματος αναδιοργάνωσης, υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν και ενδιάμεσοι στόχοι που πρέπει να τεθούν.

 

Ορισμένα χαρακτηριστικά βήματα ενός προγράμματος αναδιοργάνωσης είναι:

• Η διαδικασία της οργανικής αξιολόγησης ή αξιολόγησης benchmarking. Αφορά τη σύγκριση των επιδόσεων μιας επιχείρησης, στη βάση μιας σειράς μετρήσιμων παραμέτρων στρατηγικής σημασίας (=δείκτες απόδοσης), ως προς μια άλλη (ή άλλες) επιχειρήσεις που επιτυγχάνουν βέλτιστες αποδόσεις, στην ίδια σειρά παραμέτρων.

• Η δημιουργία δεικτών μέτρησης της απόδοσης και θέσπιση στόχων για την εταιρία, το κάθε τμήμα και το κάθε στέλεχος ξεχωριστά. Best Business model- I.R.C.M.

• Ο επανασχεδιασμός όλων των διαδικασιών της εταιρίας (business process re-engineering) έτσι ώστε αυτές να απλοποιηθούν, μειώνοντας το κόστος για της εταιρία και αυξάνοντας την ικανοποίηση του πελάτη.

• Η μείωση των επιπέδων απόφασης στην εταιρία, έτσι ώστε οι περισσότερες αποφάσεις, για τα καθημερινά λειτουργικά θέματα, να παίρνονται από τους εργαζόμενους που εκτελούν τις διάφορες εργασίες, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους.

• Η εκπαίδευση του προσωπικού στις μεθόδους μείωσης κόστους, βελτίωσης της απόδοσης αλλά και στην ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων ανάπτυξης.

Οι στόχοι των προγραμμάτων αναδιοργάνωσης είναι φιλόδοξοι και δύσκολοι ως προς την επίτευξή τους. Αυτό όμως είναι απαραίτητο, για να προκύψει μια ουσιαστική βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης και όχι μόνο πρόσκαιρες ωφέλειες.

 

Τα κυριότερα προβλήματα που καταγράφονται κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων αναδιοργάνωσης είναι:

• Ελλιπής κατανόηση του εύρους του έργου και του μεγέθους της αλλαγής.

• Ελλιπής επικοινωνία του οράματος και των στόχων της διοίκησης.

• Έλλειψη συνεργασίας του προσωπικού στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου.

• Έλλειψη βασικών γνώσεων των στελεχών σε θέματα διαχείρισης μεγάλων αλλαγών και ανεπαρκής εκπαίδευσή τους.

• Ελαστικότητα από τη διοίκηση όταν δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι ή δεν τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα.

• Υπερβολικά γρήγορος ή αρκετά αργός ρυθμός αλλαγών.

• Επικέντρωση μόνο στη μείωση κόστους και προσωπικού και όχι στην αναπτυξιακή προοπτική του προγράμματος. Αυτό αποθαρρύνει τα στελέχη και το προσωπικό της επιχείρησης.

 

Οι σύνηθεις περιπτώσεις αναδιοργάνωσης επιχειρήσεων.

• Αναδιοργάνωση εταιριών και επιστροφή στην κερδοφόρο λειτουργία

• Αξιολόγηση απόδοσης επιχειρήσεων και ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου βελτίωσής της.

• Αξιολόγηση δυνατότητας επιβίωσης και ανάπτυξης εταιριών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.

• Αξιολόγηση του τρόπου λειτουργίας της επιχείρησης και εφαρμογής των αρχών και των σύγχρονων κανόνων της χρηστής διοίκησης.

• Οργάνωση της πώλησης ή διακοπή λειτουργίας εταιριών ή τμημάτων τους.

• Οργάνωση επιχειρήσεων με πολύ γρήγορη ανάπτυξη.

• Δημιουργία του Balanced Scorecard.

 

Παραδείγματα Αναδιοργάνωσης:

 

Re-Engineering σε Επίπεδο Νομού

 

Φώτης Λαζάρου

Business Process Re-engineering Officer

 

 

Πως να αξιολογήσω την επιχείρηση μου και ως προς τι;

Η αξιολόγηση των επιχειρήσεων αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα, και γίνετε με πολλούς τρόπους και διαφορετικές μεθοδολογίες, το αμέσως μεγαλύτερο ζήτημα είναι η ερμηνεία τους, καθώς αυτή μπορεί να μεταβάλεται από τον κάθε αναλυτή. Επίσης η ερμηνεία κάποιων δεικτών σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνεται μεμονωμένα διότι πολλοί εξ αυτών βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με αλλά μεγέθη.

 

Business Analysis Tools

Structures Pre-Evaluation Test

 

Οργανική Αξιολόγηση Επιχείρησης

https://business-analysis.info/Structures-Pre-Evaluation-Test


 

 

Business Plan

Έχεις σχέδιο; δεν έχεις; τότε που πας, γύρνα πίσω...

Ανάλογα με τον αποδέκτη του, το business plan μπορεί να δίνει έμφαση στη στρατηγική, στα χρηματοοικονομικά, στις επενδύσεις, στους ανθρώπινους πόρους, στο μάρκετινγκ κ.λπ.

 

Το μόνο σταθερό στη φύση είναι η αλλαγή.

Το άρθρο αυτό απευθύνεται σε όλους εκείνους που ενώ αντιλαμβάνονται ότι χρειάζεται κάτι να κάνουν, παρόλα αυτά νιώθουν τα πόδια τους κολλημένα στο πάτωμα. Απευθύνεται σε όλους αυτούς που έχοντας μία επιχείρηση βιώνουν τα αποτελέσματα της αλλαγής.

 

Οργανόγραμμα

Τα «δεν ξέρω», «δεν είναι δική μου δουλειά», «πιστεύω ότι έκανα ότι μπορούσα», «ο άλλος φταίει »  σταματούν άμεσα μόλις το εργαλείο τεθεί σε εφαρμογή.

 

Business Process Re- engineering (B.P.R)

Σε ευθυγράμμιση ενός οράματος, σκοπών, κα στόχων.

Όραμα, σκοποί, στόχοι, σχέδια, προγράμματα, έργα, εντολές, ιδανικές σκηνές (Προϋπολογισμοί), Στατιστικές, Αποτελέσματα (αναμενόμενα προϊόντα)