Business Process Re engineering (B.P.R)

Επιχειρησιακός ανασχεδιασμός / αναδιοργάνωση

Το Business Process Re engineering (BPR) περιλαμβάνει αλλαγές τόσο στις δομές όσο και στις διαδικασίες στο επιχειρησιακό περιβάλλον. Όλες οι ανθρώπινες, οργανωτικές και τεχνολογικές διαστάσεις που χαρακτηρίζουν μία επιχείρηση, δύναται να αλλάξουν μέσα από τη διαδικασία αναδιοργάνωσης (BPR)


Η υποστήριξη στη λήψη αποφάσεων με τεκμηρίωση και εργαλεία για την ορθότερη και αποτελεσματικότερη σε χρόνο και κόστος διαδικασία ελέγχου μιας οποιασδήποτε παραγωγικής διαδικασίας.
Έχοντας σαν τελικά προιόντα τον εξορθολογισμό των μονάδων κόστους και την ανάδειξη των υπεραξιών σε όλο το φάσμα, τομείς μιας επιχείρησης.


Η βασική αιτία για την αναδιοργάνωση οποιασδήποτε επιχειρησιακής λειτουργίας τόσο στο σύνολο όσο και σε επιμέρους τομείς και υποτομείς μιας επιχείρησης είναι η αρνητική στατιστική που επιμένει για πολύ καιρό. Στο επίπεδο της πρόληψης, επιχειρήσεις και οργανισμοί διατηρούν την διαδικασία αναδιοργάνωσης ανοικτή μέσω του ποιοτικού ελέγχου ή ανεξάρτητης αρχής. Η διαδικασία αναδιοργάνωσης προβλέπει την αξιολόγηση και εξέταση, τη λογική σειρά των συμβάντων. Σε οποιονδήποτε επιχειρησιακό σχεδιασμό ξεκινώντας από την κορυφή και σαρώνοντας το οργανόγραμμα από αριστερά προς τα δεξιά. Με στόχο την καλυτέρευση των αποτελεσμάτων και την βελτιστοποίηση αυτών.
 

Το άτομο, η ιδέα, πολιτικό & νομικό περιβάλλον, έρευνα, marketing plan, business plan, κεφάλαια, κλάδος διοίκησης, κλάδος προσωπικού, κλάδος Marketing, κλάδος οικονομικών, κλάδος παραγωγής, κλάδος ποιοτικού ελέγχου, κλάδος ανάπτυξης. Ανθρωποι και διαδικασίες.


Σε ευθυγράμμιση ενός οράματος, σκοπών, κα στόχων.

Όραμα, σκοποί, στόχοι, σχέδια, προγράμματα, έργα, εντολές, ιδανικές σκηνές (Προϋπολογισμοί), Στατιστικές, Αποτελέσματα (αναμενόμενα προϊόντα)

 

Μεθοδολογία Αναδιοργάνωσης

Όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είναι παρά προεκτάσεις του ατόμου επιχειρηματία και του γνωστικού του γίγνεσθαι.
Κυρίως διαμορφώνονται από τον Επιχειρηματία-ηγέτη-manager-παραγωγό και σε δεύτερη μοίρα από μια ολιγάριθμη ομάδα ατόμων, συνεργάτες, στελέχη, υπαλλήλους.
Τα προσωπικά πιστεύω, οι θεωρήσεις, οι γνώσεις, οι ικανότητες του επιχειρηματία προβάλλονται μέσα στην επιχείρησή του και αποτελούν δεσμευτικό παράγοντα ως προς την οποιαδήποτε αναδόμηση, αλλαγή, αναδιοργάνωση. Η επέκταση ή η συρρίκνωση της επιχείρησης επηρεάζεται και από την συναισθηματική διάθεση που το άτομο-επιχειρηματίας διακατέχεται. Αναλόγως δε από τη συναισθηματική του κατάσταση και τι τύπος ανθρώπου είναι μια επιχείρηση εξωστρέφεται ή εσωστρέφεται. Η φυσική της επέκταση επηρεάζεται στο βαθμό που ο ίδιος επιχειρηματίας επιτρέπει αλλαγές στον τρόπο σκέψης του.

Αυτό αποτελεί και τον μείζων θέμα στην αναδιοργάνωση μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Η μεθοδολογία αναδιοργάνωσης που χρησιμοποιείται από την ομάδα μας τα τελευταία χρόνια εστιάζει σε δύο επίπεδα. Πρώτον, στον ίδιο τον επιχειρηματία ως άτομο και στις θεωρήσεις που έχει σε σχέση με την επιχειρηματική του δραστηριότητα επιτυγχάνοντας με βαθμίδωση (η ταχύτητα της οποίας εξαρτάται από το ίδιο το άτομο) τη σταδιακή αλλαγή στα αδύνατα σημεία της επιχείρησης. Και σε τεχνικές διαχείρισης της συναισθηματικής κατάστασης έτσι ώστε ο ίδιος να είναι σε θέση αιτίας, ως προς τους σκοπούς και στόχους του.

Δεύτερον εφαρμόζοντας μετά την πραγματοποίηση της ανάλυσης από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά στην ιεράρχηση ενός πλήρους οργανογράμματος, πραγματοποίηση αξιολόγησης-ανάλυσης και σταδιακής επιδιόρθωσης μέχρι και κατώτατου επιπέδου και όπως αυτή περιγράφεται στις επόμενες διαφάνειες.

Τα τελικά αποτελέσματα εστιάζουν στο υψηλό ηθικό της ομάδας, στον εξορθολογισμό των μονάδων κόστους, και στην ανάδειξη υπεραξιών (ανταγωνιστικό πλεονέκτημα) σε όλο το φάσμα του οργανογράμματος.
Καθ όλη τη διάρκεια της αναδιοργάνωσης και για οποιαδήποτε αλλαγή δύναται να συμβεί, χρησιμοποιούνται ειδικά εργαλεία που αποφέρουν το τελικό αποτέλεσμα αλλά και την μετέπειτα μέτρηση και σταθεροποίηση των αποτελεσμάτων αυτών.
Βάση προτύπων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται επιτυχώς για δεκαετίες, μεμονωμένα ή συνολικά σε οργανισμούς και επιχειρήσεις παγκοσμίως.

 

Αναδιοργάνωση σε 4 στάδια


Αξιολόγηση – Ανάλυση – Παρουσίαση
• Κατανόηση Υπάρχουσας Κατάστασης (Παρούσα Θέση επιχείρησης)
• Ανάλυση Επιχειρησιακών Διαδικασιών
• Διαδικασία Σύγκρισης Απόκλισης Στόχων (Δημιουργία ιδανικής θέσης)
• Αναγνώριση Προβληματικών Περιοχών.

Σχεδιασμός Ενεργειών προς μια νέα μελλοντική θέση
• Επιλογή Διαδικασιών & Γραμμών Αναδιοργάνωσης
• Ανάλυση Κατωτέρου Επιπέδου Διαδικασιών

Υλοποίηση σχεδίου
• Σχεδιασμός Νέων Διαδικασιών με Περιγραφή Αναμενόμενων Οφελών
• Παροχή Εργαλείων
• Προσωπική Συμβούλευση
• Εκπαίδευση

Καθιέρωση συστημάτων στατιστικών για διοίκηση & διαχείριση
• Σύστημα IRCM
• Σύστημα Υποστήριξης Αποφάσεων ( Decision Making )

 

 

Τακτικά Βήματα
 

Δημιουργία Ομάδας Έργου

Μελέτη Βέλτιστων Πρακτικών

Εύρεση Καναλιών κ Δικτύων

Εντοπισμός Πιθανών Προβλημάτων

Επανατοποθέτηση Εταιρικών Στόχων

Επανατοποθέτηση Στρατηγικών Στόχων

Σχεδιασμός Δεικτών Ιδανικής Απόδοσης

Ανάλυση Εργατικού Κόστους

Μοντέλο Οικονομικής Διαχείρισης

Σύστημα Υποστήριξης Αποφάσεων

Σύστημα Επικοινωνιών

Σύστημα Μέτρησης Αποτελεσμάτων

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Κόστος
Μείωση του Κόστους με την Αλλαγή Στρατηγικής και Διαδικασιών.
Διακοπή Άχρηστων Δραστηριοτήτων.
Αύξηση του Π.Σ. με την εξέλιξη των Διαδικασιών
.
 

Ποιότητα

Περιορισμός Αστοχίας και Σφαλμάτων.

Αυξημένη Απόδοση με Στόχο την Ικανοποίηση του Πελάτη .

Βελτιωμένα Προϊόντα και Υπηρεσίες ως προς το Μίγμα των Υπεραξιών τους
 

Χρόνος
Γρηγορότερη, χωρίς διακοπές και αλλοιώσεις, Πρόσβαση στην Πληροφορία.
Αποδοτικότερες Διαδικασίες.
Ορθότερη και Ταχύτερη Λήψη Αποφάσεων.
Περιορισμός Νεκρών Χρόνων Παραγωγής.

 

Εργασιακό Περιβάλλον
Αυξημένο Ηθικό Εργαζομένων.
Βέλτιστες Συνθήκες Εργασίας.
Ομαδικότητα
.

 

Οργανική Αξιολόγηση Επιχείρησης

Κάνε το Τέστ.

https://business-analysis.info/Structures-Pre-Evaluation-Test

 

 

Ορισμός Οργανογράμματος

Οργανόγραμμα είναι η αποτύπωση της ιδανικής δομής που έχει επιλέξει

μία επιχείρηση.

 Απεικονίζει όλες τις ομάδες ομοειδών λειτουργιών και τις αντίστοιχες υποομάδες οι οποίες έχουν επιλεγεί από το Management και με την κατάλληλη συνεργασία μπορούν να οδηγήσουν την επιχείρηση στην επίτευξη του σκοπού της.

Κάθε βασική ομάδα διαθέτει μία περιγραφή λειτουργιών, ένα πολύτιμο προϊόν που πρέπει να παράγει και μία κατεύθυνση γραμμών επικοινωνίας

για την επίτευξη αποτελεσματικής συνεργασίας με τις υπόλοιπες ομάδες

για την παραγωγή του τελικού πολύτιμου προϊόντος μιας επιχείρησης δηλαδή του σκοπού της.